|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kalla fakta og gastric bypass
Kan jeg starte med å si at jeg er helt enig i at helse og profitt i kombinasjon er en uting, og at Aggressiv markedsføring av alvorlig kirurgi ikke bør forekomme. Det er jeg enig i.
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Det forstår jeg (og har jeg erfart). Spørsmålet er vel hva slags helseproblemer og i hvilken grad de påvirker livskvaliteten. Jeg vil fremdeles påstå at det i mange tilfeller finnes bedre alternativer enn operasjon for de med bmi rundt 30. Jeg har hatt bmi på 39 også, problemet hos meg er bare at helseproblemet ikke ville blitt borte med en operasjon. Jeg vil se for meg at det er flere i samme situasjon som meg, og at en slik quick-fix-mentalitet som Aleris utstråler i diverse annonser ikke innbyr til å fange opp de som helst ikke burde opereres. (før hodet er på plass hvertfall).
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hvor høy er du egentlig? For å få en BMI på 30 når man veier 100 kilo må man være 1,82 meter høy.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|