Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye presser du barna dine, og hva forventer du av dem?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-11, 11:27   #1
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Hvor mye presser du barna dine, og hva forventer du av dem?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Alle kan faktisk ikke være enere og best i alt.

Var det ikke en gang en politiker som uttalte at målet var at alle skoleelever skulle være over gjennomsnittet?

Gammel 16-03-11, 15:55   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

Var det ikke en gang en politiker som uttalte at målet var at alle skoleelever skulle være over gjennomsnittet?

Det var jo veldig fint tenkt da.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 16:11   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Men de som har klart seg bra her i livet, handler det bare om å ha gode karakterer fra skolen? Er ikke personlighet også veldig viktig? Interesser? Pågangsmot?

Jeg tenker som så at alt de lærer på skolen på det nivået min eldste er på i dag (3. klasse), er ting som er grunnleggende viktig å kunne. Hvilke interesser hun vil vokse opp og dyrke, skal jeg ikke legge meg opp i, men uansett om hun velger å bli økonom, lege, frisør eller lærer, så trenger hun å kunne tredjeklassepensum i norsk, matte, engelsk og samfunnskunnskap.

Og det å lære å jobbe effektivt, være pliktoppfyllende og gjøre skolearbeid grundig, vil aldri være noe som går på tvers av interesser og personlighetsutvikling, mener jeg. Og derfor presser jeg min skolejente i den forstand at jeg forlanger at leksene alltid blir gjort, og på en måte som er godt nok etter hennes evner og kunnskaper.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.