|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Interessant sosiologisk fenomenHaiti har en majoritetsbefolkning som er etterkommere av frigitte negerslaver.
|
|
|
#2 |
|
villende
|
Sv: Interessant sosiologisk fenomen
Jeg er klar over at en veldig stor andel av Haitis befolkning er av afrikansk opprinnelse. Men det er vel ikke ensbetydende med at de genetisk sett er tiltaksløse og ikke evner å ta tak i egen situasjon. Det handler om samfunnsmentalitet. Og da er spørsmålet hvordan man kan gjøre noe med det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Nei, jeg tror det er minimalt med genetisk forklaring på dette. Jeg tror mye kan forklares i hvordan en befolkning reagerer på å få kulturen sin istykkerrevet når de mangler verktøy for å bygge opp en ny.
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Norge hadde virket ganske dårlig om vi hadde hatt de samme politiske lederne som de har hatt på Haiti de siste 50 årene. Det er langt fra Gerhardsen til Papa Doc.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|