Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Raw og superfood

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-11, 11:34   #1
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Raw og superfood

Jeg har ikke peiling egentlig, men det virker nesten som om noe av det tilhengere av raw food/supermat er mest opptatt av, er kaker og sjokolade/konfekt i ulike varianter? Hva med maten ellers, middagsretter osv? Eller må alt være basert på råkost?

Gammel 15-03-11, 11:42   #2
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg har ikke peiling egentlig, men det virker nesten som om noe av det tilhengere av raw food/supermat er mest opptatt av, er kaker og sjokolade/konfekt i ulike varianter? Hva med maten ellers, middagsretter osv? Eller må alt være basert på råkost?

hehe... Det er vel egentlig litt riktig, for meg har det viktigste vært å bytte ut godteri med sunnere mat, og å finne alternativer uten sukker, hvetemel osv har vært vanskelig.

Jeg er fersk i gamet og dette er hva jeg har startet med, så kommer det naturlig mer andre ting inn etterhvert.
Jeg lager ikke raw-food middager eller sånn, mest pga sønnen min, men også pga innkjøp og sånn at jeg ikke har kommet helt dit.

Jeg har begynt å bruke gojibær mye i muslifrokosten jeg lager meg til frokost, for å kutte ned på brødmat. Også har jeg begynt å lage mer spennende lunsjer uten at det nødvendigvis er raw-food. I tillegg er jeg så og si helt fri for vanlig godteri og kaker, og synes ikke det smaker noe særlig godt lenger heller. det er helt fantastisk.
Jeg mikser og trikser, blir flinkere hele tiden. Sønnen min er sær og liker ikke å være prøvekanin, han liker det gamle og kjente desverre. men han liker kjernesunne vafler, grønnsakslasange osv, så han kommer seg han også

Skal prøve flere middagsretter etterhvert når jeg får satt meg litt mer inn i dette med bløtlegging av mat (nøtter spesielt).

Jeg er ikke noe fan av å bli helt RAW, men å variere mer med vegetariske retter, raw-food retter, kjernesunne, lavkarbo og ganske vanlige, men sunne husmannskostretter

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:43   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg har egentlig motsatt inntrykk, det er helst jeg selv som er mest opptatt av snop og kaker.
Det jeg har laget raw til nå har i grunnen bare vært sånne ting, for jeg er ikke helt der at jeg er så glad i rå mat ellers. Men det kommer seg. Dressinger og diper og sånt er jo ofte rå (feks. guacamole), men jeg sitter ikke og sikler over de fleste rå middager jeg har sett, nei. Så foreløpig går det i utelukkende vegansk mat med innslag av rå mat, helst sistnevnte når det kommer til snop, kaker og desserter og sånt.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.