Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skallklær - jøss!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-11, 11:34   #1
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Men atte. Hvis man har barn som sliter ut alle klær på null komma tre kan man da ikke drive å kjøpe dyre klær som skal holde i all slags vær gjennom alle sesonger, de er jo utslitt lenge før neste sesong? Enn så lenge har vi brukt vinterdressen (den er vel Ticket tror jeg) og en parkdress fra HH med gummi i rompa - hun har ikke blitt våt inni så langt, men det er jo mye smelting igjen. Skallklær høres jo flott ut, men jeg har hvertfall ikke penger til å kjøpe nytt sett til 2000 kr hver sesong - regntøyet er jo mye billigere å bytte ut.

Jeg kjøpte det første settet med teknisk regntøy fordi jeg syntes vanlig gummiert regntøy var så dyrt. Det koster fort 500 kr for jakke og bukse med gummiert regntøy (HM, lindex, reflex, HH osv), så da kjøpte jeg like godt teknisk tøy til samme pris (på salg).

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Jeg må innrømme at jeg er helt grønn på dette området.
Er dette skallklær?

Jepp, de så veldig fine ut. Vannsøyle på 15 000 er mer enn vanntett. Men jeg fant ikke bukser i samme vanntetthet der? Det skulle jeg gjerne ha hatt.

Gammel 15-03-11, 11:39   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg kjøpte det første settet med teknisk regntøy fordi jeg syntes vanlig gummiert regntøy var så dyrt. Det koster fort 500 kr for jakke og bukse med gummiert regntøy (HM, lindex, reflex, HH osv), så da kjøpte jeg like godt teknisk tøy til samme pris (på salg).

Jeg kjøper som regel HH regntøy på salg, til omtrent 300 kr pr sett, og da blir jo skallklær mye dyrere.

Jeg får se neste gang minste trenger regntøy, det blir vel ikke lenge til tenker jeg

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:41   #3
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg kjøper som regel HH regntøy på salg, til omtrent 300 kr pr sett, og da blir jo skallklær mye dyrere.

Jeg får se neste gang minste trenger regntøy, det blir vel ikke lenge til tenker jeg

Skallklær trenger ikke bli så mye dyrere da. Du får det jo ned i 500 hvertfall på salg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:44   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg kjenner jeg blir snurt over at du oppfatter at jeg forfekter en eneste saliggjørende og Riktig løsning.

Igjen, det var nok ingen som mente at du var problemet. Opplysning om utstyr som funker bra er gull på forum. Poenget var når f.eks barnehageansatte gjør det samme og lar det skinne gjennom at ingenting annet er bra nok.

Gammel 15-03-11, 11:44   #5
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jepp, de så veldig fine ut. Vannsøyle på 15 000 er mer enn vanntett. Men jeg fant ikke bukser i samme vanntetthet der? Det skulle jeg gjerne ha hatt.

Nei, det fant ikke jeg heller. Det var synd for jakken så fin ut.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:54   #6
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Nok en skallklær-elsker her - ungene her har ikke brukt regntøy på mange år.

Vesla bruker Po.P, men gutta bruker Skogstad - veldig fornøyd med det, og prisen er helt grei. Og her snakker vi aktive, store gutter som er på speidertur to døgn i regnvær og sånt. Skogstad har holdt tørt.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.