|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skallklær - jøss!
Reima og Ticket i vårdressutgave er skallklær.
|
|
|
|
#3 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Skallklær - jøss!Men vanlig regntøy er da ikke så fælt? Mine bruker Trolldresser (som sikkert kan kvalifisere som "skalltøy") og regntøy og jeg har aldri tenkt at ungene har vært mer klamme eller hatt det mer ubehagelig i regnsettene enn i Trolldressene. Ikke har de vært våtere i regntøyet enn i Trolldressene heller. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, selvsagt er ikke skallklær det eneste riktige. Mange er fornøyd med regntøy og da bruker man selvsagt det. Men man må fremdeles ha annet tøy i tillegg som brukes når det ikke regner |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Drømmer
|
Sv: Skallklær - jøss!Jeg elsker skallklær. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
De skallklærne vi har hatt har kostet omtrent så mye, men jeg har kjøpt alt på salg. Tror ikke reflex sine klær er så dyre, ellers så har jeg funnet mye bra og billig på OBS når de har tilbud. Men jeg tror reflex kommer ut sånn ca i det prissegmentet på fullpris, og vi har vært fornøyd med allværsbuksene derfra.
|
|
|
#7 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Hos oss er det jeg som pusher barnehagen. De kommer aldri med type Reimaønsker for barna. Har aldri hørt de anbefale noe som helst.
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Skallklær - jøss!Lillebror ble klissvåt i sine P.oP skallklær i går (todelt), men da han forklarte meg hva han hadde gjort så skjønte jeg hvorfor. Assistenten fortalte at de hadde puttet jakka nedi buksa, og Lillebror fortalte at han hadde akt på magen. Sannsynligvis i en diger vanndam/slushdam.
|
|
|
#9 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jupp, som NIN sier. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Skallklær - jøss!Min eldste som nå er 15 år snakker ennå om hvor fælt det var den tida da hun måtte ha på seg dress med regnbukse utenpå i barnehagen. "Det var så klamt og trangt og ekkelt, mamma" sier hun nå. Disse kommentarene kommer hvis hun ser barn som har på seg det, og av og til når hun ser hva lillebroren har på seg nå. Lillebroren har reimatec + dress og har trenger derfor ikke et lag til utenpå for å holde seg tørr.
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Vårdressene blir jo skallklær, vintertøyet blir skallklær med fôr. Skallklær er jo bare en betegnelse på ufôret tøy med pustende, vann- og vindtett yttermembran. Yttermembranene har forskjellige navn, alt etter produsent: Reimatec fra Reima, Dermizax fra Bergans, Hellytech fra Helly Hansen, osv. Gore Tex er vel den mest kjente.
|
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Men der motsier du jo deg selv? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, når man snakker om skallklær så er det som regel de ufôrede variantene man sikter til. Helårs. Men hos mange av produsentene så er vintertøyet laget med samme "skall", bare at de er fôret i tillegg. Membranen er den samme, om du skjønner. En dunjakke, derimot, er ikke et "fôret skallplagg", for den har ikke samme yttermembranen.
|
|
|
|
#15 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Vi har vært veldig fornøyd med Reflex jakke og bukse som var kjøpt i fjor høst i alle fall. Stormberg og Skogstad har jeg ikke prøvd på ungene, men har selv en tynn Skogstadbukse som jeg er strålende fornøyd med. Jeg kjøper ikke rådyre klær til ungene som de skal ha med på skolen. Vi handler også mye på salg, noe som er et must når en har 3 barn i tilfelle. Handler på slutten av sesongen året før mye. Akkurat nå er alt til neste vinter handet inn av både ytterklær og vinterutstyr til 50%. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|