|
|||||||
| Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#341 |
|
heimføing
|
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltDen likte jeg. Jeg har lenge lurt på hva som er vitsen med alle de "Tenn et lys for..."-meldingene. Det hjelper jo ingen om jeg tenner på omså hvor mange. Men noen vil kanskje mene at jeg fremstår som et empatisk menneske om jeg skriver det på fb-statusen min. Njah. |
|
|
|
|
#342 |
|
Ekvilist
|
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltJeg tror jeg kan være ganske så empatisk av meg, men jeg må innrømme at jeg aldri heller har skjønt helt greiene med lystenning.
Etter litt pes skrev de følgende:
Jeg synes liksom jeg kjenner kvalmebølene presse på.
|
|
#343 |
|
Drømmer
|
Sv: Facebook – fine ord i statusfelt
|
|
|
|
|
#344 |
|
Ekvilist
|
Jepp. Den var virkelig drøy. Etter at jeg skrev forrige innlegg så vurderte jeg å trekke tilbake det at det er bedre å ville dele på englene enn å gi blanke f. Jeg må tenke på saken.
Du og du.
|
|
#345 |
|
saftig
|
Den likte jeg. Men jeg kan ikke bruke den uten samtidig å tråkke på en jeg liker veldig godt. Hun inviterte meg til å tenne et lys. Jeg har tenkt å avslå.
|
|
#346 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltMessing om velsignelse og engler og sitt indre jeg i slike situasjoner vitner om særdeles dårlig dømmekraft og liten forståelse for andres tragedie. Men så er jeg såpass enkel at jeg gjerne dedikerer kveldens tente lys til ofre etter slike tragedier. Ikke fordi jeg tror det hjelper noen som helst, men fordi jeg synseføler at det er godt å gjøre noe. (I tillegg til å bidra med økonomisk støtte da, det ser jeg nærmest på som en selvfølge.) |
|
|
|
|
#347 |
|
Ekvilist
|
Jeg kjente også litt på den. Derfor laget jeg min egen variant som var litt rundere i kantene. Og som inkluderte engleskolens engler.
|
|
#348 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltJeg liker den som inkluderer englene og lysene, men som likevel gir et lite spark om at det faktisk er Leger uten grenser som er på plass der, jeg.
|
|
#349 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig.
|
|
#350 |
|
ctrl+z
|
Jeg lo godt av artikkelen, men jeg er ikke umiddelbart enig i at det er bevisst imagebygging for alle, altså. Jeg lever et kjedelig A4-liv og legger ut det som faller meg inn. Avogtil er det skryt av mannen som lager god middag, andre ganger av barnet som har sagt noe morsomt. (andre ganger igjen er det direkte krangler og oppgjør omkring kjedestatuser
|
|
#353 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltEr det motsetning mellom å tenne lys og gi penger, altså? |
|
|
|
|
#354 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltDe englegreiene er vel ikke verre enn når folk sier de skal be for ofrene o.l? Eller tenne et lys? Det hjelper jo like lite alt sammen. Poenget er vel at folk bryr seg og tenker på dem i tillegg til at de burde donere penger hvis de har mulighet. Blir litt lei av all englekritikken, er det så mye verre enn å tro på jomfrufødsler eller at folk står opp fra de døde? Uansett, jeg tror tanken er god til de som tenner lys, ber eller vil sende engler.
|
|
#355 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
#356 |
|
Ekvilist
|
Jepp. Jeg tror at kristne som oppfører seg på lignende måte som Engleskolen får like mye tyn som de det gjør, altså. Heldigvis er det ytterst få kristne som oppfører seg like tullerusk. Det er stor forskjell på å be om at Gud, Allah eller englene gir de rammede styrke, og det å snakke om Vekst™ og se velsignelsen i en pågående enorm humanitær katastrofe.
|
|
#357 |
|
Magisk
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltDe uttalesene der hadde jeg ikke fått med meg. Det er såklart langt over streken og fryktelig provoserende når de prøver å finne noen mening med slike katastrofer.
|
|
#358 |
|
Superduper
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltSom motsvar til det å ikke fylle bensin på en gitt dato så jeg i dag denne;
|
|
#359 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltAngående "ikke fyll bensin"-greia, så så jeg hos et vennepar av meg at hun hadde meldt seg på eventen, og han hadde kommentert det med "Husk å fylle på ekstra disel på torsdag, da."
|
|
#360 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Den var kul.
![]() |
| Emneord |
| facebook staus, facebookstatus, status på facebook |