|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Melkefri nyyydelig risgrøtJeg prøvde Go Green nylig og den var ikke noe særlig god. Jeg sverger til Alpro. Men hvilken piske"fløte" er best? Jeg har bare prøvd den der havre-vispen og den var jo allerede i kremkonsistens da jeg tok den ut av kjøleskapet. Trenger den altså ikke å piskes? Jeg prøvde litt men da ramlet den sammen.
|
|
|
#2 |
|
Metallica!!
|
Sv: Melkefri nyyydelig risgrøt
Soya er djevelens verk i mine øyne. Kreftfremkallende skvip.
Ja ja, jeg så bare at du hadde lagt ut oppskrift på nyyydelig risgrøt jeg, hang meg ikke sånn opp i det andre.
|
|
|
#3 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Seriøst? Djevelens verk, altså? Det var voldsomt. Jeg syns ikke man bør pøse på med soyaprodukter, og endel vegetarianere/veganere har vel tendens til å få utolig mye soya i dietten, og det er nok ikke heldig, men det er jo en grønnsak, da, ikke en gift... Jeg tror nok ikke min ukentlige soyalatte blir min bane, ei heller din om du tar deg en porsjon grøt med soyamelk i...?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Melkefri nyyydelig risgrøtRisgrøt med kokosmelk er kjempegodt, ikke svir det seg i gryta sånn som vanlig melk og konsistensen blir helt riktig! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Jeg brukte usøtet soyamelk og litt sukker. Egentlig litt for mye, så jeg orket ikke ha sukker oppå grøten. Neste gang skal jeg ha mindre sukker i. Det stod søtet soyamelk i oppskriften på nett.
|
|
|
#7 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Melkefri nyyydelig risgrøtVi har kokt risgrøt på rismelk med vaniljesmak de siste årene, den blir veldig tykk og tung, men veldig god.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Erlet smaker aldeles ingenting, innholder dog palmeolje hvis det er en issue. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Oatly eller Go Green, kanskje? Jeg har i hvert fall en som heter Visp fra Go Green i kjøleskapet, den er hvit og grønn, kartongen er vel på størrelse med en sånn liten juicekartong (Kjeft). Den er god ja, men litt sånn marshmallowkrem-aktig. Jeg hadde den uåpnet i kjøleskapet sist, og da jeg åpnet den var den jo allerede i kremform, trengte ikke å piske den?!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|