|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i novemberSynes to uker med lærerik tur på eksotisk sted er "lettere å forsvare" enn å ta dem ut ei uke for "sydenferie på resort, 13 på dusinet-typen", på et vis.
|
|
|
#2 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i november
Jeg synes faktisk ikke det har noen forskjell å gjøre som forsvarer den ene turen noe mere enn det andre. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
I farta!!
|
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i novemberVi får fri fra skolen. Flere av kompisene har vært på to ukers tur. De er heller ikke negative til det. Det er min følelse og kamel det står på.
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Jeg tenker at som en engangsaffære bør det være en liten, søt kamel som glir glatt ned. Men som fast eller halvfast opplegg bør det være en kamelflokk.
|
|
|
#5 |
|
I farta!!
|
Ja er sant det.
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Jeg synes at reisemålet har noe å si, helt klart. Jeg er ikke i tvil om at man kan lære noe selv 2 uker på Gran Canaria, men det begrenser seg hvis strandaktivitet og Bamse-klubb blir hovedaktivitetene. Typiske turiststeder med kjøttbullar og fårikål på de rundtliggende "restaurantene" gir en ikke akkurat kultursjokk.
|
|
|
#7 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Synes det var merkelig å skrive, men kan da fint oppleve bare strand og bamseklubb på eksotiske steder også. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Det er sant. Samtidig synes jeg det blir litt rart å synes det er greit å ta ungene fri for en ferie som de vil lære noe av, men ikke en ferie som er viktig av andre grunner. Er man borte fra skolen, får man noe annet enn på skolen. Det kan være læring, det kan være "bare" nok en sydentur eller det kan være noe annet som er viktig for den familien der og da. Jeg kan se for meg ganske mange familiesituasjoner hvor det ikke er vanskelig å forsvare å ta barna ut av skolen for en helt ordinær sydenferie. Og nei, jeg tenker ikke bare på de som ikke har råd til å reise i sommerferien.
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Det er jeg enig i. Jeg tror at 2 uker på ei strand kan være just what the doctor ordered for store og små, men jeg mener fremdeles at når det gjelder læring, er ikke sydenferie og solslikking ideelt. Det var mitt poeng, men jeg ser at det kom litt dårlig frem.
|
|
|
#10 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i novemberJeg synes faktisk det er rart at det ikke stilles strengere krav, fra skolens side, til planleggingen av skolearbeidet i forkant av en slik tur. Vi har lagt planer for gjennomføring av skolearbeid/prosjektarbeid i god tid før reisen, har presentert dette for kontaktlærer/faglærere, de har gitt kommentarer hvis de har ønsket. Dette krever at vi som foreldre har oversikt over pensum og legger ferien rundt barnas planlagte undervisning/prosjekt. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|