Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-11, 15:13   #1
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Liljekonvall: jeg synes ikke at du skal stenge tråden. Selv om det ikke har kommet noe endelig svar ut fra den, så har den reist en interessant problemstilling.

Det er greit, men synes det er lite trivlig å bli hoggstabbe, og har ikke lyst at det skal ligge under informasjon liksom. Hadde jeg følt jeg hadde sneket, så hadde jeg tatt det, men jeg ser ikke hverken sniking eller spisse albuer. Men det er like før jeg annulerer kjøpet for det gir meg en bitter bismak hele skjerfet......

Noen andre får heller lage en liste over regler for kjøp og legge inn....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 15:19   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Det er greit, men synes det er lite trivlig å bli hoggstabbe, og har ikke lyst at det skal ligge under informasjon liksom. Hadde jeg følt jeg hadde sneket, så hadde jeg tatt det, men jeg ser ikke hverken sniking eller spisse albuer. Men det er like før jeg annulerer kjøpet for det gir meg en bitter bismak hele skjerfet......

Noen andre får heller lage en liste over regler for kjøp og legge inn....

Sorry. Jeg så ikke den delen av diskusjonen før nå. Jeg oppfattet dette som en ryddig diskusjon om kø på markedsplassen, men ser nå at den ikke er så koselig.

Men jeg ser jo ut til å være enig med deg i denne saken. Jeg selger også til den første som sier helt klart "jeg vil ha" og som betaler for seg.

For om jeg er uenig med Veronal om hva som faktisk er køståing og hva som bare er spørsmål, så er jeg enig i at det ikke er opp til FP å lage regler om slikt.

Gammel 22-02-11, 15:31   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Enige blir man jo ikke uansett.
Jeg har feks skrevet at jeg er interesert i den og den størrelsen på gutteklær som skulle selges i en tråd, det trodde jeg ble regnet som at jeg faktisk var interesert i de. Likevel ble de solgt til noen andre.

Jeg hadde ikke gjort det på den måten selv, men selger får selv avgjøre hvordan h*n gjør det.

Hvis du bare har vært intressert i en viss størrelse og den som selger har fått solgt alt samlet til en annen så har jeg ikke noe problem med at den andre gikk foran i køen. En foretrekker jo og selge mest mulig samlet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 16:25   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvis du bare har vært intressert i en viss størrelse og den som selger har fått solgt alt samlet til en annen så har jeg ikke noe problem med at den andre gikk foran i køen. En foretrekker jo og selge mest mulig samlet.

Det var ikke sånn nei.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 16:28   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Det var ikke sånn nei.

Men kanskje selgeren hadde handlet med den andre tidligere og da foretrakk den andre kjøperen hvor hun da visste at det var uproblematisk salg? Kan jo sikkert være mange grunner. Eller kanskje hun rett og slett ikke likte deg ut i fra et annet innlegg? Utrolig hva folk kan legge til grunn for å foretrekke det ene eller det andre etterhvert har jeg funnet ut.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 16:32   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men kanskje selgeren hadde handlet med den andre tidligere og da foretrakk den andre kjøperen hvor hun da visste at det var uproblematisk salg? Kan jo sikkert være mange grunner. Eller kanskje hun rett og slett ikke likte deg ut i fra et annet innlegg? Utrolig hva folk kan legge til grunn for å foretrekke det ene eller det andre etterhvert har jeg funnet ut.

Det er ikke noe stort problem for meg altså, prøvde bare å fortelle at man gjør det på forskjellige måter.
Jeg handler fortsatt hos denne selgeren å har gjort det mange ganger før.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 18:25   #7
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er på jakt etter klær til mine små, spesielt snuppa...Har kikka rundt og tenkt at jeg gleder meg til jeg får tilgang til markedsplassen her også..Men nå er jeg ikke så sikker på om jeg er så ivrig lengre, virker litt skummelt. Best jeg føler med likevel så jeg kanskje klarer å orientere meg litt i det som flertallet mener er god folkeskikk der.

Tenker i utgangspunktet at første som melder interesse av typen "hvilken størrelse, hva blir porto" osv er første i kø, men at en da må følge ekstra godt med og ikke la det gå dagesvis. Ellers er da vel opp til selger, som så sørger for å oppdatere tråden med solgt eller slette den(eller hva som gjøres her)

Gammel 22-02-11, 16:36   #8
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Stort smil

Jeg tenker at jeg viser sånn passe interesse ved spørsmål. Sånn muligens interessert. Dersom noen kommer etter meg sier de vil ha den, så tenker jeg at de har førsteretten. Er det noe jeg virkelig vil ha, så sier jeg klart fra med det samme.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.