Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Bursdagsgaver kjøpt på salg

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-11, 11:46   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Poden får mye lego og bøker, og gir også nesten alltid bort slikt, og da er det alltid en viss sjanse for at mottageren har akkurat den boken eller legotingen fra før. Jeg er ikke sikker på hva "nøytrale ting som alltid faller i smak" innebærer, men jeg tenker jo at kanskje særlig om man kjøper noe som er midt i blinken, så er det en viss risiko for at vedkommende har dette fra før, eller at noen andre kjøper det samme.

Vanskeligheter med bytting er ulempen med å kjøpe på salg (eller å ha gavekasse generelt, siden mange av gavene gjerne blir liggende så lenge at de ikke kan byttes, uansett om de var kjøpt til full pris eller på salg). Jeg synes dog at fordelene med å kjøpe på salg/ha gavekasse langt overgår ulempene ved å ikke kunne bytte, så jeg velger å gjøre det uansett.

Jeg ser det uansett ikke som en plikt å sørge for at mottaker kan bytte gaven. Jeg legger selvsagt alltid ved byttelapp de gangene det er aktuelt, men jeg synes ikke det er "galt" å velge gaver som ikke kan byttes.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 11:50   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ser det uansett ikke som en plikt å sørge for at mottaker kan bytte gaven. Jeg legger selvsagt alltid ved byttelapp de gangene det er aktuelt, men jeg synes ikke det er "galt" å velge gaver som ikke kan byttes.

Ikke jeg heller - jeg er, som sagt, enig med deg i at det med bytting er den eneste ulempen jeg ser.

Gammel 21-02-11, 12:36   #3
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ikke jeg heller - jeg er, som sagt, enig med deg i at det med bytting er den eneste ulempen jeg ser.

Vi pleier å putte en del ting snupsen får som egentlig burde byttes også i gaveesken, og heller kjøpe noe nytt til henne i butikken. Så kan vi gi bort byttetingen i gave en annen gang.

Gammel 21-02-11, 11:55   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er enig. Men jeg tror mange IKKE er enige med oss. Jeg mener å ha lest flere ganger her på FP innlegg à la "og så fikk poden en schtøgg genser i fra svigers, og den hadde svigermonsteret selvsagt kjøpt på salg ( ), så vi får ikke byttet den."

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 11:57   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er enig. Men jeg tror mange IKKE er enige med oss. Jeg mener å ha lest flere ganger her på FP innlegg à la "og så fikk poden en schtøgg genser i fra svigers, og den hadde svigermonsteret selvsagt kjøpt på salg ( ), så vi får ikke byttet den."

Ja, det har jeg lagt merke til noen ganger også, men som jeg nevnte over, så er det mer et mottakerproblem enn et avsenderproblem, så det er da bare å ignorere glatt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 23:24   #6
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Jeg handler for en viss sum uansett. Jobber i bokhandel og får bra rabatter der, men bruker like mye penger på gaven likevel. Er egentlig ikke glad i å gi bort ting uten byttelapp, siden det ofte blir dobbelt opp.

Forøvrig har det blitt mye strengere med bytting av bøker. Bøker kjøpt på Mammut byttes ikke uten byttelapp eller kvittering og kan f.eks. ikke byttes lenger enn til 5. mars (mammut slutt). Dette er eldre bøker som så og si alltid går ut av sortiment etterpå. Veldig mange blir sure og skuffet når de kommer med gamle salgsbøker som de ikke får byttet.

Men jeg kjenner jeg ikke er helt konsekvent. Hadde det vært f.eks. nattåpent og 50% på all Lego, så hadde jeg nok ikke gitt bort tilsvarende mye i en barnebursdag. Syns det er litt forskjell på sånt salg og posesalg med gamle salgsvarer butikkene ikke klarer å kvitte seg med.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.