|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg
Poden får mye lego og bøker, og gir også nesten alltid bort slikt, og da er det alltid en viss sjanse for at mottageren har akkurat den boken eller legotingen fra før. Jeg er ikke sikker på hva "nøytrale ting som alltid faller i smak" innebærer, men jeg tenker jo at kanskje særlig om man kjøper noe som er midt i blinken, så er det en viss risiko for at vedkommende har dette fra før, eller at noen andre kjøper det samme.
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Men når man da har kjøpt noe på salg som fremdeles er populært og i salg i butikkene pleier det ikke være noe problem å få byttet. Kjøper man imidlertid den legoen som er på vei ut, er det verre.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Ja, og det samme gjelder jo bøker på Mammutsalg.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ulike typer lego, bøker, hobbyting, pet shop osv. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
rakkarpus
|
Det er jo ikke noe motsetning i å kjøpe inn ting famile/venner ønsker eller trenger, når de er på salg.
|
|
|
#7 |
|
Tåler regn
|
For meg er det det. Har jeg kjøpt f.eks klær (nieser,nevøer), så er det alltid greit å kunne bytte f.eks str. Eller om de har fått to stk av noe de ønsker seg. Så hvis man har bommet så er det greit at de har mulighet for å bytte. Kjøper ikke billigaver til kr. 100,- til familiemedlemmer. Da graver jeg litt dypere i lommeboken. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salgJeg elsker å finne fine ting til nedsatt pris og synes generelt salg er en fin ting. Likevel kjøper jeg sjelden gaver på salg siden det ikke kan byttes. Hadde jeg visst at akkurat det jeg nå fant på salg var noe mottakeren trengte og ønsket seg, hadde jeg kjøpt det. Men når jeg ikke vet, så kjøper jeg heller noe som kan byttes. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
rakkarpus
|
Jeg skjønner at du ikke kjøper "billiggaver" til voksne.
|
|
|
#10 |
|
Tåler regn
|
Hvis jeg hadde visst at mottakeren ønsket seg denne boken (evt ikke hadde den fra før, og personen likte bøker), så hadde jeg selvfølgelig kjøpt den hvis den var på salg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
rakkarpus
|
Han skrev de vel forresten ikke i 2010, men kom dobbeltutgave av de da. Var på signering like før jul forresten, koslig gammel mann.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|