Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

ADHD og kosthold

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-11, 16:31   #20
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ADHD og kosthold

Godt ressonert, DM.

Hadde jeg hatt ADHD, uro eller annen påfallende atferd når jeg var liten ville jeg vært svært glad om mine foreldre hadde tatt ansvar, satt seg inn i en slik diett eller endret kosthold og servert meg maten de trodde var best for meg.

Ikke bare latt meg (barnet) få det jeg likte aller best for å unngå konflikter ved måltidene.

Vi voksne har et ansvar, det er mye en skal sette seg inn i, og en kan bli mildt sagt forvirra over alle kostholdsrådene, men følger man med og er litt bevisst, så kan man bli inspirert og overbevist. Det må være fantastisk å se at det hjelper! Bare se i denne tråden hva Pesten, Avatar og m^2 har erfart. Det er jo så mange inspirerende eksempler.

Hos meg har vi ikke kommet så langt, jeg erfarer også at det blir endel konflikter når man serverer mat som barna ikke er vant til/vil smake på.
Vi har iallefall forlengst sluttet med Toro-poser, men det hender vi kjøper Knorr sine uten tilsetningsstoffer. Vi bruker Cocosa og meierismør til mat/matlaging, og hvis vi har syltetøy så er det sukkerredusert eller bare søtet med fruktjuice. Forsøker å lage mat fra bunnen av, men det blir endel kjøpebrød (men er selektiv!) til matpakkene. Vesla drikker rismelk og vann, men begge er glad i brød og får det daglig. Nå har ikke mine barn hatt tegn særlig til uro, men det er jo ikke bare avvikende atferd jeg vil forebygge. Jeg ønsker at barna skal ha god helse hele livet, og som foreldre legger vi det meste av grunnlaget.

Jeg håper vi kan fortsette å inspirere hverandre, og artikler om temaet og erfarte historier engasjerer iallefall meg!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.