Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mobbing på arbeidsplassen en myte?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-11, 20:13   #11
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mobbing på arbeidsplassen en myte?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Mobbing fra ledere har jeg sett lite av, men mobbing og utfrysing arbeidere imellom, og blinde ledere som ikke tar tak der de bør, har jeg sett mer av.

Enig. Og gjerne de "høystatus" arbeiderne som er venns med sjefen har all trumf.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, jeg mener ikke at ingen mobbes på arbeidsplasser. Men ikke alle som mener seg mobbet, er det.

Ikke om de mener at de er det heller?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er enig med det meste, særlig dette:

Jeg får neller av føleri, det fører sjelden noe godt med seg. "Jeg føler at du er misfornøyd med jobben min, for sa du snakket med Per og Pål fikk jeg en følelse av at du fortrekker dem og ikke meg og det får meg til å føle meg utilstekkelig og jeg føler at du ønsker å bli kvitt meg."

En annen ting er at det er så lett å trekke mobbekortet, da har man lite å stille opp med. Om noen føler seg mobbet, så er de det og de som mener noe annet er slemme, eller i verste fall: en mobber selv.

Jeg er nok en blandt de som føler veldig mye, men jeg tror og føler selv at jeg kan skille mellom person og sak. Jeg har følt meg veldig mobbet på arbeidsplassen, noe som har gjort at jeg har mått velge hva som er sunt og ikke sunt for meg selv. Den personen som jeg mener har mobbet meg, mener selv at det ikke er mobbing, og en av grunnene til at denne personen mener det er at h*n er verneombud! Da har man rett til å si hva man vil, har jeg fått forståelse for.

Heldigvis for meg finner jeg meg ikke i det lengre. Men jeg syns at det er rart at jeg ikke skal kunne føle meg mobbet, når det er det som blir gjort, fordi jeg er en "føler".

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.