|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
|
|
|
#3 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå syns jeg faktisk du er litt vanskelig. Hvis begge metodene gir ca samme redusert risiko for å utvikle livmorhalskreft, er effekten i form av redusert risiko faktisk ca den samme. Selv om metodene virker på vidt forskjellige måter, og selv om "celleprøve-metoden" har ubehagelige bivirkninger i form av operasjoner etc for de det oppdages forstadier til kreft på. Jeg forstår virkelig ikke poenget med å mase mer om dette. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns virkelig ikke det er det samme. Esme forklarer godt:
|
|
|
#5 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis man kun ser på redusert risiko for å utvikle livmorshalskreft, er effekten den samme. (Så fremt det stemmer at begge metodene gir ca 70% redusert risiko for å utvikle livmorhalskreft, som det hevdes.) Nytten er altså den samme. At kostnadene ved de to metodene er vidt forskjellige, er en helt annen sak, og dermed er det ikke vilkårlig hvilken metode man bør gå for hvis man (hypotetisk sett) skulle valgt bare en metode. Selvfølgelig velger man det som gir minst risiko totalt og går for begge metoder. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| folkets info, hpv-vaksinen, klassiker |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|