Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-11, 14:43   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Hvem i alle dager er det som sier at lønn alltid er rettferdig? Og hvem er det som sier at lønn avgjøres av utdannelse alene? Jeg har halvannet års lengre utdannelse enn de sivilingeniørene som jeg omgås. Likevel tjener mange av dem bedre enn meg. Dette har jeg visst at kom til å være virkeligheten siden før jeg begynte å studere, for sånn er verden akkurat nå, og slik var den for 20 år siden også. Ville jeg hatt en bedre betalt jobb, burde jeg blitt siv.ing (eller lege, advokat, siviløkonom, for den del) og ikke humanist.

Jeg synes at barnehagepedagoger burde tjent det samme som barneskolelærere. Virkelig. Men utover det synes jeg det er temmelig virkelighetsfjernt å utdanne seg til et lavtlønnsyrke, med hovedtyngden av arbeidsplasser i offentlig sektor, for så å klage på at andre yrkesgrupper tjener bedre, bare fordi de har valgt en utdannelse som nesten helt garantert betaler seg bedre. Det er snakk om å ta konsekvenser av de valgene man har gjort altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
klassiker, planleggingsdag

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.