|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: HVor mye bruker familien på ferie pr år? | |||
| 0-5000 |
|
9 | 5,49% |
| 5000-10.000 |
|
16 | 9,76% |
| 10.000-20.000 |
|
29 | 17,68% |
| 20.000-30.000 |
|
26 | 15,85% |
| 30.000-40.000 |
|
17 | 10,37% |
| 40.000-50.000 |
|
14 | 8,54% |
| 50.000-60.000 |
|
15 | 9,15% |
| 60.000-70.000 |
|
6 | 3,66% |
| 70.000-80.000 |
|
3 | 1,83% |
| 80.000 + |
|
29 | 17,68% |
| Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Vi bruker rundt 30000. Det er inkl mat og shopping på turen.
|
|
|
#62 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Vi bruker ca 40 000-50 000 kr på ferie i året. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Jeg har aldri satt opp noe regnskap på det, men vi bruker veldig mye penger på ferier, og ligger i den øverste kategorien. Vi pleier å skylde på at vi har bare én bil, så vi kan reise på ferier i stedet. Vi har nemlig skjønt at to biler er uhyggelig dyrt. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Det verierer fra år til år og så blir jeg sur poller er uklare. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Bruker hvert fall 60 000.- og sikkert 80 000.- og mer noen år. Prioriterer ferie høyt, jeg og mannen. Og hvis noe skjer med vår økonomi så har vi litt å gå på, da de pengene som hvert år går til ferie kan brukes andre steder, til hus, bil eller hva det måtte være. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Vi reiser ganske ofte og tjener greit, men en sparsom oppvekst hos begge to har satt sine tydelige spor. Det går ofte litt sport i å finne rimelige løsninger, billetter og få mest mulig for pengene. Typisk finner vi nettilbud på hoteller og flybilletter. Mulighetene på internett er uendelige! Etter at vi fikk barn er Danmark blitt en favoritt. Vi reiser også til syden, men kun i vinterhalvåret. Spania på høsten med leie av leilighet og rimelige flybilletter er sydentur for hele familien for 10 000,- for 1 uke inkl leiebil. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Visste ikke at det gikk an å bruke så mye penger på ferie jeg.... men kanskje om jeg hadde regnet skikkelig ville summen blitt større enn jeg tror
|
|
|
#68 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?På et helt år vil jeg anslå 40-50.000, uten at dette er representativt for hvert eneste år. Det varierer fra 10.000 til 50.000 tror jeg.
|
|
|
#69 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Det varierer. Sommerferie + svippturer til mitt hjemland er ofte det billigste, pga. av at vi bor hos familie, slik at flybilletter blir den eneste utgiften. Storbyferie på våren og høsten koster ganske mye. Det hender også at vi tar en ekstratur til f.eks. Gøteborg en langhelg.
|
|
|
#70 |
|
Tankefull
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Hva regnes som ferie da?
|
|
|
#71 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Vi er også i øvre sjiktet her, elsker å reise alle sammen!
|
|
|
#72 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?
Må bare si meg enig! Det er jo vesenlig forskjell om man bare tar med reise / opphold, eller om man tar med det man bruker. Og - hvor mye viss vass jeg kjøper på ferie, har jo egentlig ikke noe med ferien å gjøre, nødvendigvis... Og selv om man spiser ute så er kanskje maten billigere enn hjemme - og ja det er mye uklarheter her altså! |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?
Signerer, bare bytt ut begge to med meg. Vi reiser til Spania hvert år, denne gangen i tre uker. I år kommer flybilletter til oss alle 5 i juli på 8400 kr tur-retur. Låner gratis hus, leier bil til rundt 4000 kr. Altså sydenferie for 12000 kr. Vi shopper ikke, vi spiser stort sett i huset (fordi vi liker det best) og maten koster mindre enn hjemme. Sparer ikke på penger til opplevelser, men det blir som regel ikke mer enn et par dager i park i løpet av oppholdet, ellers er det strender og basseng som frister mest. Hadde vi ikke hatt gratis hus, hadde vi leid et hus på samme området. Det hadde kostet omtrent 10000 kr til tenker jeg. Uansett ville vi havnet godt under 25000 kr til sammen.
|
|
|
|
#74 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Det varierer veldig fra år til år, men ja, vi bruker mye penger på reise og ferie pr år. I fjor var vi på cruise i Middelhavet + storbyferie i forkant, i år blir det cruise i karibien pluss et par uker i Florida, slike ferier koster endel. Vi havner i det øverste sjiktet, ja. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Det varierer, men vi havner nok i 50 - 60 000 kr klassen. Vi flyr 3 - 4 ganger i året, bor på hotell eller er på besøk hos slekt. Vi reiser sjelden på charter eller lange ferier i "syden" siden vi har familie på odde plasser og bruker mye av ferien på besøk.
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?I år blir det endel mer enn 80.000,- iallefall. Hovedferien er en sydentur til nesten 80.000,- for bare reisen, og så en uke på sørlandet til litt over 10.000,-. I tillegg kommer ymse antall hytteturer, og lommepenger. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Det varierer fra år til år, avhengig av om vi reiser til mannens hjemland eller ikke. I fjor dro vi ikke, da var vi kun på ferie hjemme hos foreldrene mine og på hytta deres ved sjøen. Da betaler vi kun reisen, som ikke er spesielt dyr. I tillegg var vi en tur i Hunderfossen med overnatting. Vi har ikke bil, og reiser kollektivt på ferie. Tipper vi lå rundt 10 000 i fjor. Året før var vi på den Dominikanske republikk, og da gikk det nesten 25 000 bare i flybilletter. I tillegg kom oppholdet. Selv om vi bor gratis betaler vi for mat, og vi drar også på en tur bare oss for å få litt ferie fra min fantastiske (men tallrike og støyende) svigerfamilie.
|
|
|
|
#79 |
|
Einsam
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Lite.. Sikkert under 5000 i år, men vi er jo likevel borte, men besøker familie osv, eller drar på hytta. Også må det jo sies at min ferietur sponses i år, jeg har ikke råd til å bruke penger på ferie, jeg har mer enn nok med å klare å spare litt hver måned til å bygge opp en buffer.. :alene med eget hus og to små: |
|
|
|
|
|
#80 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?40-60k tenker jeg.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|