Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?
Opprinnelig lagt inn av ming, her.
Man kunne sikkert bodd på jobb og fortsatt hatt mer en kunne gjort i veldig mange yrker, ja. Det er en kunst å avgrense, og noen ganger velger man å gjøre litt mer enn man egentlig må/bør/får betalt for.
Avspaseringsordingen til lærerne er et av de store plussene med denne jobben. Det mener jeg bestemt at jeg og flere med meg sa eksplisitt tidlig i denne tråden. Jeg elsker de lange sommer"feriene"!! Jeg setter også veldig stor pris på friheten i jobben - at jeg i stor grad kan bestemme hva jeg gjør når og hvor. Likevel hender det jeg "klager" litt til mannen og nære venner i perioder der det er i overkant hektisk. Foreldresamtalerundene er f.eks. ganske heftige når man har 24 kontaktelever (har ikke det nå, men på forrige skolen min var det vanlig), og alt det andre arbeidet fra dag til dag må gjøres uansett, så da hender det man blir litt sliten selv om man har supre avspaseringsordninger.
Men altså - de fleste har vel jobber hvor det er totalt hurramegrundt i perioder? Det er lov å klage da altså, for all del. Men det er jo ikke noe annerledes enn sånn alle andre også har det i perioder.
|