Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lyver du i undersøkelser på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Lyver du i undersøkelser/poller på Foreldreportalen?
Nei 209 91,27%
Ja 7 3,06%
Noen ganger / det har skjedd 4 1,75%
Det har du ikke noe med... eller fisk 9 3,93%
Deltakere: 229. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-11, 12:50   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lyver du i undersøkelser på FP?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men, altså, jeg skjønner selvfølgelig at man ikke kan bruke pollene til noe som helst fornuftig, er bare overrasket over at man lar være å svare fordi man ikke kan krysse av på det optimale alternativet.

Det er ikke nødvendigvis det at folk ikke har "ryggrad" til å svare, det har også i stor grad med at en person som synes noe er viktig, har en større tendens til å bruke litt tid og energi på å svare i forhold til en person som ikke er interessert.

F.eks om noen hadde laget en poll på motehjørnet "Er det morsomt å shoppe?" så er det jo ganske stor sannsynlighet for at f.eks jeg ikke hadde svart nettopp fordi jeg ser ikke motehjørnet en gang (jeg filtrerer det vekk) fordi jeg er så lite interessert i det.

Gammel 04-02-11, 12:51   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

F.eks om noen hadde laget en poll på motehjørnet "Er det morsomt å shoppe?" så er det jo ganske stor sannsynlighet for at f.eks jeg ikke hadde svart nettopp fordi jeg ser ikke motehjørnet en gang (jeg filtrerer det vekk) fordi jeg er så lite interessert i det.

Skjønner. Hvordan filtrerer man bort ting?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:19   #3
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Man bestemmer at man har viktigere ting å gjøre enn å svare på ting man ikke er interessert i?

Men ingen av undersøkelsene på FP er representative for Norges (eller verdens) befolkning akkurat. Og for at de skulle være representative for FPs befolkning måtte det vært et tilfeldig trukket utvalg av oss som hadde svart på den.

Gammel 04-02-11, 13:26   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I kontrollpanelet kan du velge 'endre valg' i menyen til venstre og så kan du rulle helt til bunn og der kan du merke alle forum man ikke vil se.

Gammel 04-02-11, 20:15   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I kontrollpanelet kan du velge 'endre valg' i menyen til venstre og så kan du rulle helt til bunn og der kan du merke alle forum man ikke vil se.

Det er egentlig litt dumt at man ikke kan gjøre det med tråder også. Jeg skulle gjerne ha sluppet å se slanke- og shoppingtråder, og de tar jo aldri slutt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 01:32   #6
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Åja, sånn filtrere ja. Jeg trodde det var sånn mental filtrering jeg. Det driver jeg med ganske ofte hvertfall.

Gammel 04-02-11, 22:00   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men ingen av undersøkelsene på FP er representative for Norges (eller verdens) befolkning akkurat. Og for at de skulle være representative for FPs befolkning måtte det vært et tilfeldig trukket utvalg av oss som hadde svart på den.[/quote]

Det er vel heller FP som ikke er representativ for Norges befolkning.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 22:21   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Men ingen av undersøkelsene på FP er representative for Norges (eller verdens) befolkning akkurat. Og for at de skulle være representative for FPs befolkning måtte det vært et tilfeldig trukket utvalg av oss som hadde svart på den.

Det er vel heller FP som ikke er representativ for Norges befolkning. [/quote]

FP er ikke representativ for Norges befolkning nei, men pollene er heller ikke representative for FP.

For å si det sånn: Om man er opptatt av at pollene skal ha noe som helst informasjonsverdi, så er det faktisk like feil å ikke svare i en poll som å lyve. Statistisk sett.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.