Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-11, 12:14   #11
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Jeg er heller ikke hoppende rasende fordi jeg jobber litt mer enn årsverket mitt. Og jeg lyver ikke. Men jeg er kanskje en i overkant samvittighetsfull og engasjert lærer på småtrinn. Jeg legger mye tid i planlegging, tilpassing av stoffet til Per som har en diffus hjerneskade, til Pål som trenger utfordringer på et høyere nivå, til Espen som trenger en praktisk tilnærming siden han ikke klarer å sitte i ro på stolen mer enn tre minutter. Og jeg elsker å lage sånne opplegg som Matilda beskriver, opplegg som både jeg og gruppa mi gløder over, opplegg som er skreddersydde, spennende, lærerike og minneverdige. Og jeg legger mye tid i å gi ungene ordentlig tilbakemeldinger på arbeidet sitt, både skriftlig og muntlig. Jeg bruker jevnt over flere timer hver uke på dette enn det står i arbeidsavtalen min. Jeg bruker også ekstra tid på en del "dill" jeg garantert ikke ville fått gehør for å bruke ekstra tid på dersom det skulle betales - pynte ukeplan, finne et lite vers som passer til ukas tema, skrive ukebrev med litt oppdatering fra klassen, montere formingsarbeid, printe ut bilder og henge opp etc. Men det er et valg jeg tar. Ingen ville nok betalt meg ekstra for det, selv om foreldre og elever setter stor pris på det. Og jeg bruker ikke tilsvarende mindre tid på andre oppgaver (utviklingsarbeid, møter, tilsyn, undervisning, faglig oppdatering), så summasumarum jobber jeg litt mer enn årsverket mitt. Det at jeg strekker meg det lille ekstra, gjør meg tilfreds i jobben min. Jeg liker å vite at jeg har gjort mitt beste.

Ja, Rine, vi har mindre tung retting, men ikke tro at vi lyver når vi forteller hvor mye vi jobber!

Emneord
klassiker, planleggingsdag

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.