Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Og når jeg lar fordommene mine snakke så frykter jeg det samme som deg, men jeg kan ikke la fordommene mine si det høyt fordi jeg jo ikke er lærer selv. Dersom man førte timer så ville jo uansett sannheten avsløre seg og man ville se hvor mye ekstraarbeid det reelt sett er.
Jeg følger tankegangen din. Hvem i huleste gidder å jobbe hundrevis av timer i året gratis? Det er jo den rene galskap! Men, som sagt, jeg tror ikke på at de gjør det.
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Det er vanligere med mye bunden tid i barneskolen har jeg inntrykk av, og det er jo også flere undervisningstimer der, og jeg tror også mer annen oppfølging mot PPT og foreldre, selv om rettebyrden er noe mindre. De som mener de jobber veldig mye mer enn de får betalt for/avspasert, har jeg mest inntrykk av at er i barneskolen. Jeg har aldri vært der, så jeg har ingen erfaring med det selv.
Jo, de har mer undervisning og litt mer bunden tid. Jeg ser likevel ikke en lærer igjen på barneskolen til ungene mine hvis jeg er der kl. 15.00 om fredagen. Og rettebyrden er helt klart mange ganger større på videregående, også tiden vi må bruke til foreberedelse. Summa summarum tror jeg vi kommer nokså likt ut. Vi har jo også karaktersetting og vurdering og alt arbeid i forbindelse med dette.
|