Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
MM - neste gang du er i Oslo og ser hva som har skjedd med trafikken i sentrumsområdet der de siste par årene - og tenker over at mens all denne byggingen har foregått så har det altså vært full trafikkbelastning samtidig, hver eneste dag - da tror jeg du seriøst trenger å revurdere oppfatningen av at det ikke planlegges. (Om du ser CB-krysset derimot så skal jeg vel heller si meg enig med deg. )
Heilo og Smilet - jeg har førstehåndskunnskap til politikere og transportplanlegging, altså. Jeg vet veldig nøyaktig politikernes rolle (derav mitt ) og jeg er klar over at det planlegges en hel haug, men at det ikke nytter et pøkk hvor mye man planlegger, hvis de som bevilger pengene ikke er konsekvente i bevilgningene (i store saker) eller blander seg på andre måter (i mindre saker). Der er selvfølgelig ikke politikere som planlegger, men de legger føringene for hva som skal planlegges og mulighetene til å få gjennomført det som planlegges på en måte som gjør at planleggeren ikke ser ut som en idiot etterpå. Det er virkelig ikke alltid det er planleggeren som er syndebukken når planer ser helt på trynet ut og om gjennomføringen er mildt sagt snodig. Jeg er klar over at politikere (er ment å) representere folkeviljen, men jeg tror virkeli at en god del planer hadde vært bedre, også for folket, om politikere hadde holdt seg laaaaangt borte.
Ok, høres jeg litt gretten ut? Jeg er i grunnen det også.