Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Albertine reiser til USA for første gang

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-11, 21:15   #41
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Albertine reiser til USA for første gang

Åhhh, da blir kokken fornøyd!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 20:02   #42
Albertine
Passiv

Standard

Haha Pelen, nå har jeg funnet ut hva vi skal gjøre! Jeg har funnet et kart som viser hvor kjendisene bor! Gloria Estefan, Cher, Madonna osv. Tar med kikkert og zoom til kameraet. Kjenner jeg kommer i kontakt med min indre stalker nå.

Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 22:19   #43
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Madonna vet jeg hvor hun bor. Jeg pleier å løpe forbi. De andre har jeg ikke peiling på.

Gammel 27-01-11, 10:02   #44
Albertine
Passiv

Standard

Se nå begynner det å krible litt i magen. Jeg lander på JFK sånn i totiden på lørdag, er det kjempetrasig å komme seg til Manhattan med buss eller tog? Bør jeg satse på taxi? Og er det verdt 65$ å bli kjørt helt frem? (Hotellet ligger rett ved Grand Central). Og hvordan bør jeg komme meg til Newark den dagen jeg skal hjem? (Fortrinnsvis i politibil, jeg kommer sikkert til å lenke meg fast til en lyktestolpe og nekte å dra frivillig. )

Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 11:40   #45
Albertine
Passiv

Standard

Næsj, da har vi bestilt SuperShuttle. Virket enkelt og greit. Vurderer å gjøre det samme på tilbaketuren.

Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 14:30   #46
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

SuperShuttle er praktisk og greit.

Gammel 30-01-11, 09:26   #47
Albertine
Passiv

Standard

Når man er tidlig oppe en søndag morgen har man tid til å saumfare nettet etter ting å gjøre i NY, og da dumper man glatt borti "superhemmelige" tips til kafeer og restauranter og hippe nabolag, og "alle" advarer mot turistifiserte Midtown som er overpriset og nedlesset av idioter med kamera og kart. Tenk, jeg har planer om å tilbringe all min verdifulle NY-tid i nettopp denne glorifiserte bydelen og gå i hver eneste tenkelige turistfelle og til og med se solnedgangen fra Empire State Building på selveste Valentine's Day og innbille meg at Annie møter Sam like før stengetid og sende varme tanker til min kjære Hubby der hjemme som har gjort dette mulig. Så får jeg heller ta de kule og hippe og mindre kjente stedene når jeg har noen å reise sammen med og dele opplevelsene med og spise romantiske middager med. Nemlig.

Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 09:55   #48
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker du Sex and the City, Albertine? Det kan jo være gøy å titte litt på noen episoder nå før avreise, for å komme litt i stemning. Jeg husker jeg dro til New York City Bakery første gang jeg var der, og det var rett og slett fordi jeg hadde sett det på SATC. Og så var det stas å handle på Dean & Deluca etter å ha sett flere sesonger med Felicity.

Jeg dro til Little Italy også, godt påvirket av å ha sett Sopranos. (Det var også morsomt med kjøreturen fra Newark til Manhatten, da vi kjørte gjennom New Jersey Turnpike. Totally Sopranos. )

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 10:22   #49
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har aldri sett den serien, dessverre. Hadde hele den rosa pappeska, men ga den bort uåpna. CSI: NY er mer min stil, men der er det få distinkte punkt. Nesten så helikoptertur frister aller mest.

Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 10:28   #50
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker veldig godt å lese bøker eller se filmer før jeg skal dra noe sted, for å glede seg litt. Paul Auster, liker du han? Smoke, heter den vel, den filmen hans fra Brooklyn. Ikke helt Manhattan, men nok til å sette seg i stemning før avreise.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 10:30   #51
Albertine
Passiv

Standard

Det nærmeste jeg kommer er at jeg nettopp har sett You got mail i lungebetennelserus, den er vel fra det området.

Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 17:28   #52
Albertine
Passiv

Standard

Men det er fortsatt sånn at USA har en annen sone enn Europa på DVD-fronten? Gjelder det også PS3?

Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 17:32   #53
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Ja, annen sone når det gjelder DVD. PS3 skal visst gå bra.

Gammel 31-01-11, 22:32   #54
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Wii fra USA gaar i alle fall ikke bra. :erfart:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 18:33   #55
Albertine
Passiv

Standard

Det var akkurat dette jeg trengte nå, gitt.

http://www.storm.no/nyheter/ut-og-fl...t-3402608.html

Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 19:06   #56
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Du forbereder deg for godt, Albertine.

Gammel 01-02-11, 20:58   #57
Albertine
Passiv

Standard

Sitat:

Vinden kommer til å gi kraftig turbulens, og spesielt ubehagelig blir det under landing og letting.

Fly som skal fra Europa over Atlanteren til USA og Canada får skikkelig motvind, noe som i beste fall kan føre til forsinkelser.

– I verste fall kan det gå så langsomt at flyene ikke kommer frem uten å måtte fylle drivstoff en gang til, sier Hansen.

Dette er ikke helgen å fly dersom du har flyskrekk!

Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:00   #58
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Det ordner seg Albertine. Pilotene over Atlanteren er erfarne.

Gammel 01-02-11, 21:08   #59
Albertine
Passiv

Standard

Mamma ble helt hvit da hun leste det som sto der, men jeg er ikke redd for å fly og plages ikke av litt turbulens. Det som kan bli litt ille er hvis mange andre blir redde, det er ikke særlig behagelig å være innestengt sammen med folk som er mer eller mindre hysteriske. Pytt, det ordner seg.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.