Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Nei, apan, og det er nettopp problemet til svært mange lærere og dets like at man ikke forstår at det er veldig mange som ikke greier å løse det på den ene eller andre måten uten å ta frdager som man ikke har krav på
Jo, jeg forstår det. Og får man det ikke til på en annen måte, får man ta fri uten lønn. Jeg står fast ved at i det valget man gjør når man får barn, og i det valget man gjør når man går inn på barnehagedealen - som Plipp nevner, ligger det at man må klare å løse slike ting. Jeg kan heller ikke bare si at jeg MÅ ha fri fordi det er planleggingsdag, jeg har jo heller ikke løse fridager å bruke. Jeg kan håpe å få velferdspermisjon, eller jeg må ta uten lønn. Alternativt må mannen bruke av sine feriedager, eventuelt må jeg ha med barnet på skolen eller mannen og jeg må på den ene eller andre måten dele dagen og jobbe inn igjen på kveldstid eller en annen gang.
Det kan godt hende at planleggingsdagssystemet i barnehagene burde vært løst annerledes, men når det trekkes fram at absolutt alt av ferier og samtaler er et problem, lurer jeg litt på om man mener at staten skal løse ALLE utfordringer rundt å ha barn. Det neste blir vel at man skal opprette en karanteneleir hvor man kan sende ungene når det er 24 timer siden siste oppkastrunde slik at de kan være der den dagen som gjenstår før man kan gå i barnehagen igjen.
|