|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Det kan jo rett og slett hende man ikke kan jobbe fullt begge to da. Kanskje må man jobbe redusert, enten mor eller far eller begge. Det er bare sånn det er. Jeg innrømmer at jeg får litt sånn "har ikke tid til å ha barn" bismak av dette. Jeg har selv valgt å hoppe av det jeg drev med før for å få kabalen til å gå opp, så det er ikke sånn at jeg ikke selv har kjent på disse greiene. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Så når noen stiller spørsmål ved den samfunnsøkonomiske kostnaden ved dagens ordning for planleggingsdager i skole og barnehage, så er det fordi man ikke ønsker å prioritere ungene sine? Ærlig talt, apan. Det synes jeg er lavmåls argumentasjon, og langt under din vanlige standard. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Det siste var jo en kompliment, så takk for det da |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Tja, det kan til tider være riktig komplisert, og "kanskje mor eller far bør jobbe redusert" er ikke det mest gjennomtenkte tilsvaret all den tid dette nok er mest problematisk for de husholdningene hvor det kun er en voksenperson. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Det er forståelig, men det er sannelig ikke bare de husholdningene som hevder dette er vanskelig. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Det er helt riktig, men bare fordi spørsmålsstilleren er teit trenger jo ikke svareren være like teit. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
I mål
|
Jeg er enig i at svaret mitt var lite nyansert. Men jeg mener helt ærlig at dersom husholdningen som helhet har en arbeidssituasjon som gjør at absolutt alt var ferier, fridager, samtaler etc fremstår som helt umulig, bør man alvorlig se om man kan endre på et eller annet. Uten at jeg skal gi fasiten for hva "et eller annet" er. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pass deg nå, jeg regner med en rødprikk for kaffekommentaren til Elin. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Har det slått deg at selv om man gikk ned i stilling, ville man fremdeles ikke fått fri disse dagene i noe særlig større grad enn før? Det er et problem fordi det gjelder så mange samtidig, ikke fordi foreldre ikke har vilje til å ta tid med barna sine.
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Mange vil kunne få til det, andre vil ikke, avhenger av jobbtypen selvsagt. Jeg ser den, men jeg vet om flere som har løst dette ved å jobbe redusert og ha en avtale med arbeidsgiver om hvordan reduksjonen skal tas ut.
Ikke et entydig svar på det, avhenger jo helt av om man er lærer med lærerskole, har universitetsgrad, om man har hovedfag eller ikke etc. Relativt store forskjeller. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Nei, jeg skjønner jo at lærere også har en lønnsstige som varierer med erfaring, diverse tillegg og utdanning, men det er liksom opplest og vedtatt at lærere tjener dårlig. Men ingen sier noe om hva de tjener, så jeg kan ikke vite om jeg er enig i den påstanden eller om det er fagforeningshype.
|
|
|
#12 |
|
I mål
|
Jeg leter etter noen noenlunde greie tabeller nå. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Har ikke lest hele tråden, men slenger likevel inn fakta om at de 5 pålagte planleggingsdagene hvert år i barnehager regnes som 5 av minimumsdagene ferie barnet er pålagt å ha; dvs at hvis du som foreldre ikke har mulighet å skaffe banevakt på annen måte enn å måtte ta deg fri/benytte feriedager, så regnes disse planleggingsdagene inn i minimumsferiekvoten til barnet.
|
|
|
#14 |
|
i tåkeheimen
|
Fikk ikke til å lime inn hele tabellen. Det øverste tallet i hver gruppe er begynnerlønn, deretter etter 4 år, 8 år, 10 år og 16 år.
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Takk for statistikk. Hva er forskjellen på lærer, adjunkt og lektor?
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lærer = 3 års utdannelse |
|
|