Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker
Opprinnelig lagt inn av Vito, her.
Nå har jeg ikke vært på dette forumet så lenge
Siden desember 2007 - 1149 dager, over 3 ganger så lenge som meg. Men, hvem teller?
men jeg har aldri opplev noen som har gnålt så mye om prikker og poeng som deg her inne Lille meg.
Nå vet jeg jo ikke hvilken autoritet du har her inne. Ikke vet jeg hvor mye du leser kontra hvor mye du skriver her. Men uansett må jeg innrømme at jeg ble litt snurt over den påstanden din. Er jeg virkelig den på hele FP som gnåler mest om prikker og poeng? Jeg merket at jeg hadde en liten matematiker som ba om å få komme til ordet (eventuelt en stakkars knøttliten statistiker nede i krypkjelleren).
Så jeg foretok mine undersøkelser. Det begynte ganske greit. Jeg har 65 innlegg i denne tråden, som har 447 svar og som har blitt vist nesten 10.000 ganger. Det er mange innlegg, men for eksempel 007 følger hakk i hel med 55 poeng (selv om mange er banan-innlegg - hvem av oss kan fra nå av se en dansende banan uten å samtidig tenke på 007?). Hele 13 stykker har mer enn 10 innlegg i tråden (i rekkefølge: Lille meg, 007, Skilpadda, rine, Esme, smilefjes, Irma, Maverick, Kitty Bastard, Candy Darling, Malama, Nabojenta og matilda) og står for nesten 72% av innleggene i tråden. (Hm. Merker at den der statistikeren fikk litt for mye ansvar her. Hvor leder dette?)
Så begynte jeg å skulle sjekke hvor ofte jeg hadde skrevet om prikker og poengsystem. Men jeg merket at det rett og slett ble for mye å sjekke. Særlig hvis jeg skulle begynne å sammenligne med resten av forumet og hvem andre som kunne være troende til å ha skrevet masse om prikking. For eksempel fant jeg jo ut at du og jeg har tre tråder vi begge har svart i, hvor av to av dem er om prikker. Interessant. Hva kan man trekke ut av det, egentlig?
Nei, jeg endte opp med følgende konklusjon. Det er meget mulig at jeg gnåler om både prikker og poeng. Med 65 innlegg i en tråd om prikker kan jeg i alle fall ikke påstå at temaet er meg fjernt. Men jeg gnåler i det minste på en forsøksvis morsom måte. Du, derimot, bare gnåler.
Litt synd i grunn, for nå er det det jeg tenker hver gang jeg ser nicket ditt.
Mens jeg, når jeg ser brukernavnet ditt, lurer på om det skal uttales som "vi to" eller i ett - "vito". Vi bryr oss tydeligvis om forskjellige ting.
Ja, og for å gnåle litt mer. Jeg så at Malama i innlegg nr. 113 skrev at hun skulle opp til 2 poeng i januar (dvs nå). Hvordan vet du det, Malama? Har du noen synske evner?
Forøvrig er jeg nummer 409 på poengbørsen, og nummer 475 på antall innlegg-børsen. 
oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
|