Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-11, 08:11   #1
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Og ja, i peniser hadde jeg mange slike dager.

Har du iPhone, MM?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 08:21   #2
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Har du iPhone, MM?

Det er en viss fare for at iPhone synes at perioder kan erstattes med peniser, ja.

Gammel 31-01-11, 08:25   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vår kommune holder på å gå inn for at arbeidsdagen bli kuttet ned med noen minutter sånn at vi får møtetimer inn i arbeidsdagen. Men dette er for de personalmøtene vi har 2-3 timer i måneden på ettermiddagen, ikke for planleggingsdagene. Vi har heller ikke lov til å jobbe inn planleggingsdagene. Men i fjor var vi eneste barnehage i kommunen som ikke gjorde det, så alle følger ikke reglene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 08:38   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vet du, det skjer faktisk ganske ofte, for veldig mange, i svært mange yrker.
Og ja, det har skjedd meg flere ganger.

Uten at du får avspaseringen igjen en annen gang? Og uten at du får lønnskompensasjon for overtiden? Jøss, det må man vel kalle en ekte idealist.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For oss blir de timene strøket elegant ved nyttår. Jeg regner med lærere kan være i samme båt.

Jeg kan gjerne være i samme båt som deg deg, gitt at jeg også hadde fått samme lønn.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 08:24   #5
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

. Det er likevel mulig å gjøre dette og de fleste eldre vil forstå hvorfor det skjer og ikke bli redde, engstelige eller ekstremt stresset, "bare" oppgitte og lei seg.

Jeg har jobbet på aldershjem og der var mange såpass dårlig (alle ansatte var forbannet fordi vi i praksis ble snikbrukt som sykehjem) at jeg ikke kan si at de fleste ville forstå hvorfor det skjer. Nå er jo dette virkelig en digresjon, men jeg ville bare kommenter den.

For oss blir de timene strøket elegant ved nyttår. Jeg regner med lærere kan være i samme båt.

Jeg får lov å ta med meg 30+ timer inn i nyåret og 15-. Alt over 30+ blir strøket og alt under 15- blir trukket av lønn, MEN jeg kan avspasere når jeg vil så det finnes ikke synd i meg. Akkurat dette med at man ikke kan ta med seg så mye + og - timer man vil inn i nyåret er lovpålagt (så vidt jeg vet).

Gammel 31-01-11, 11:44   #6
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Har du iPhone, MM?

Der jeg jobber bruker vi planleggingsdagene til kursing og faglig oppdatering, planlegging etc. Vi jobber IKKE inn planleggingsdager, da det erfaringsmessig ikke blir så effektivt. Man utnytter ressursen mye bedre ved å ha en hel dag på dagtid enn å f eks ha to kvelder etter endt arbeidsdag. Personalpolitisk er dette også best er vår erfaring.

Arbeidsgiver kan til en viss grad styrer uttak av avspasering. Der jeg jobber MÅ alle være i null til sommeren og til nyttår. Dvs at når julen nærmer seg, så tas det ut avsapsering på dager der det er færre barn etc
Unntaksvis (hvis det er avd med mye sykefravær etc blant personalet etc) så utbetaler vi timene hvis den ansatte ønsker det.

Gammel 31-01-11, 12:18   #7
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

<digresjon>Det som ofte er litt fascinerende med lærere er at de ser ut til å tro at andre yrkesgrupper ikke sitter utover kveldene med hjemmearbeid og at det for andre grupper er enkelt å sjonglere med ferie og avspasering. For det er på ingen måte tilfelle. Både på grunn av mengden ferie man har til rådighet (for det er ferie man har rettigheter på, ikke avspasering) og på grunn av arbeidsplanen på jobb. </digresjon>

Hvis det er meg du sikter til, så tror jeg ikke det, nei. Det er en drøss med yrker jeg absolutt ikke kunne tenke meg å ha. Lege, for eksempel. Jeg utelukker slett ikke at det mange som tror det ikke er hjemmearbeid i andre yrker og hadde hatt godt av å prøve seg utenfor skolen, altså.

Det er bare innmari kjipt å få høre mer negativt enn positivt om yrket sitt bestandig, og at de fem ukene med ferie og 35 dagene med avspasering er alt folk trekker fram. Ja, det er et gode. Men vi får stadig pålegg fra høyere hold om å jobbe enda mer, uten å få ekstra tid, og kvaliteten i arbeidet skal allikevel bedres. Jeg veit at dette gjelder flere yrker, men folk tror jo tydeligvis ikke på at det er slik for oss også. Da er det kanskje litt for lett å gå i forsvarsposisjon. Og om man skulle komme til å nevne noen av ulempene ved yrket, så er det ingen som annerkjenner det, for det er alltid noen som har det verre. Stas.

Dere skal få diskutere barnehage igjen, jeg er møkklei sånne lærertråder selv.

Hilsen sutre-Matilda, som elsker jobben sin. Ja, faktisk.

Gammel 31-01-11, 12:33   #8
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Hvis det er meg du sikter til, så tror jeg ikke det, nei. Det er en drøss med yrker jeg absolutt ikke kunne tenke meg å ha. Lege, for eksempel. Jeg utelukker slett ikke at det mange som tror det ikke er hjemmearbeid i andre yrker og hadde hatt godt av å prøve seg utenfor skolen, altså.

Det er bare innmari kjipt å få høre mer negativt enn positivt om yrket sitt bestandig, og at de fem ukene med ferie og 35 dagene med avspasering er alt folk trekker fram. Ja, det er et gode. Men vi får stadig pålegg fra høyere hold om å jobbe enda mer, uten å få ekstra tid, og kvaliteten i arbeidet skal allikevel bedres. Jeg veit at dette gjelder flere yrker, men folk tror jo tydeligvis ikke på at det er slik for oss også. Da er det kanskje litt for lett å gå i forsvarsposisjon. Og om man skulle komme til å nevne noen av ulempene ved yrket, så er det ingen som annerkjenner det, for det er alltid noen som har det verre. Stas.

Dere skal få diskutere barnehage igjen, jeg er møkklei sånne lærertråder selv.

Hilsen sutre-Matilda, som elsker jobben sin. Ja, faktisk.

En bagatell, kanskje, men lærere har 4 uker + 1 dag ferie.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, planleggingsdag

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.