Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Medisiner og skole

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-11, 14:56   #36
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Medisiner og skole

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Noget spesielt utsagn...Så hvis du ble satt til å vaske gulvet istendfor å saksbehandle, ville det vært helt greit? Eller kanskje du måtte vaske gulvet i lunsjpausen din? Det ville vært greit uansett, fordi du likevel skulle være der fra 8-16?

Hvis jeg endte med å vaske gulvet i arbeidstiden, ville innvendingen min vært at da prioriterer arbeidsgiver veldig, veldig feil med å prioritere gulvvask fremfor å få unna bunken min med papirer pasienter sitter og venter på eller timer på poliklinikken. Ikke at jeg gjør det gratis. For det gjør jeg jo ikke når det er i arbeidstiden. Jeg ville på ingen måte satt pris på arbeidsoppgaven, og ble det mye sånt fra arbeidsgiver er det ikke sikkert jeg hadde blitt i jobben særlig lenge, men gratis hadde det dog ikke vært.

Når det gjelder medisiner tenker jeg de kommer i flere kategorier. Noen er livsnødvendige, noen ikke fullt så livsnødvendige. Noen krever ikke mer av en enn det krever å dele ut bunken med ferdigrettede norskstiler, andre krever vurdering og teknikk for å få gitt riktig. Uansett må det forutsettes at det gis nøye instruks opplæring der det trengs. Og det bør jo ikke være slik at dette i det daglige tar så mye tid at fokuset forsvinner fra undervisningen. Hvis det er mange elever med tidkrevende medisinering er det nødvendig med ekstra personell på samme måte som når det er flere elever med adferdspoblemer. Jeg synes ikke automatisk at det å medisinere elever må føre til noen form for kompensasjon, men hvis det gjør at læreren ofte bruker av pausetid for å få det til og likevel er villig til å strekke seg, burde det være en selvfølge at dette kompenseres på en eller annen måte.

Egentlig er det rimelig strutsepolitikk dette at vanlige sykdommer, matallergier og medisiner ikke inngår som et fag for lærere, barne- og ungdomsarbeidere og førskolelærere, det er ikke akkurat noe man lett kommer utenom uten bråk når man kommer ut i jobb.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.