|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Medisiner og skole
Helt enig! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Det er det ikke vanskelig å være enig i. Det løser ikke problemet for små diabetikere, men det løser det meste annet.
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Medisiner og skoleHva tenker du er løsningen da Rine? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg synes annemede sin løsning var bra. Jeg er selvfølgelig klar over at man er ansvarlig for barna på mange nivå, og jeg har tørket noen liter tårer og funnet fram en noen meter plaster opp gjennom årene, (har også jobbet i grunnskolen.) men jeg synes likevel medisinering kommer i en litt annen kategori. Det er et stort ansvar, og det blir som regel en fast oppgave som det aldri er satt av verken tid eller penger til å gjøre, men som man likevel gjør, fordi det "ikke er noe annet alternativ." |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Medisiner og skoleMen annemede sin løsning fungerer bare for skolen, hva med oss i barnehagen? Det finnes barnehager fra 20 unger og opp til 2-300 barn. De store barnehagene kan nok forsvare en helsesøster/sykepleier. Men hva med oss med 60barn? Vi har jo barna i 5år, nesten like lenge som barneskolen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Rockesøster
|
Ikke minst er barna i barnehagen mye mer avhengig av omgivelsene i de fleste henseende. Skolebarn lærer seg sakte men sikkert å gjøre endel av vurderinger og prosedyrer selv etterhvert. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tidsklemma
|
Får ikke barnehagebarn med spesielle behov en "egen" assistent?
|
|
|
|
#9 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Medisiner og skoleDet kunne vært lurt å gi lærere med så stort ansvar en ekstra kompensasjon for arbeidet, jeg brukte jo utallige friminutter og undervisningsfrie timer på eleven jeg hadde. Hadde jeg fått noe nedsatt tid eller lønn, hadde dette føltes mer ok. Jeg gjorde jo jobben, men det var slett ikke en ønskesituasjon for en fra før av travel lærer.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|