Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ting man må ha til en baby

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-11, 13:59   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Jeg har ikke lest hele tråden.
Vi har hatt et teppe av litt tykk type på gulvet i starten. Der kan babyen legges. Etterhvert er en matte fin.

Vi har aldri hatt stelleplass på badet, det har vært for lite. Har stelleplass på babyens rom, henter vann i liten balje, bruker Mesoftkompresser. Det fungerer helt utmerket.

Får ikke du barn i juni eller noe? Da tenker jeg at du ikke trenger pose til bilstolen, babyen blir jo stor før det er kaldt. Jeg har ikke hatt det til noen av mine. Ville hatt det hvis jeg fikk barn i november eller januar.

Jeg er generelt litt der at man ikke trenger så mye, har aldri hatt bleiebøtte og har en rekke andre fikse greier jeg vet jeg aldri har hatt. Men gulpekluter er fint, og ammeinnlegg, hvis du skal amme.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 14:28   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Får ikke du barn i juni eller noe? Da tenker jeg at du ikke trenger pose til bilstolen, babyen blir jo stor før det er kaldt. Jeg har ikke hatt det til noen av mine. Ville hatt det hvis jeg fikk barn i november eller januar.

Minsten er født i mai, og har tykk fleecepose i bilstolen nå i vinter. Hva så om han er stor? Det er jo ikke varmere av den grunn..? Jeg leverer eldste i barnehagen om morgenen, og enkelte dager hadde det vært guffent uten bilstolpose i vinter. Jeg har også regntrekk til bilstolen.

Gammel 22-01-11, 14:46   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sommergutten min har for lenge,lenge siden vokst ut av dunposen til bilsetet. Det er jeg glad jeg bare hadde lånt, for det varte ikke mange ukene.

Gammel 22-01-11, 15:37   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Sommergutten min har for lenge,lenge siden vokst ut av dunposen til bilsetet. Det er jeg glad jeg bare hadde lånt, for det varte ikke mange ukene.

Ah, den ser jeg. Minsten er ikke så stor. Fleeceposen kan brukes lenge enda. Men om man får store barn så er det er vel verre.

Jeg synes hvertfall det er deilig å slippe å kle på minsten så mye før vi skal ut. Fleeceposen kan du få kjøpe billig, for vi er nok ferdige med den til juni.

Gammel 22-01-11, 14:48   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 180
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Og av ting du i k k e trenger? Bleiebøtte. Parfymert bæsj er oppskrytt.

Enig. Vi brukte brødposer til bleier med farget innhold, og kastet rett i den vanlige søppelbøtta. Husk at bleiebøtta står gjerne på oppvarmet badegulv også, nei æsj....

Da Pip var liten var TummyTub veldig i vinden. Vi hadde en etterligning, og den var genial til babybading. Babyen får en "aktiv" stilling i stedet for å ligge passiv på rygg. Anbefales!

Små babyer som ikke kan holde hodet selv, holder man bare under haka, så går det så bra så.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:40   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Minsten er født i mai, og har tykk fleecepose i bilstolen nå i vinter. Hva så om han er stor? Det er jo ikke varmere av den grunn..? Jeg leverer eldste i barnehagen om morgenen, og enkelte dager hadde det vært guffent uten bilstolpose i vinter. Jeg har også regntrekk til bilstolen.

Jeg skjønner jo at det kan være praktisk, men særlig nødvendig er det ikke hvis man skal kutte ut noe - og jeg ville ikke prioritert det til en vårbaby. Det er jo bare å ta på en dress isteden? Når det regner lar jeg henne få litt regn på seg eller tar en paraply over *ond mor*.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:49   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det finnes UV filter til TFK vognen. Du må ikke ha zapp når du har den siden sete passer på vogna (egentlig uansett hvilke sete du kommer til å kjøpe for det finnes universal feste). Men er jo greit med en trille også. Jeg har TFK sin trille som kan brukes med samme bilstol adapter og samme bagdel.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.