|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolen ba barna forlate Facebook
Nei, men jeg oppfatter det som svært viktig å ikke undergrave det fornuftige læreren sier (jeg tror ikke et sekund på at han har "truet" noen) på den måten som foreldrene her gjør. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Jeg har ikke lest artikkelen, men skulle vel anta at mobbing, uansett hvor den foregår ikke forsvinner med FB profiler og skolen har en lang vei å gå både i forhold til elever og nettkunnskap og i forhold til ignorante foreldre....
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Nei, den forsvinner ikke, men en viktig arena for mobbing ville forsvunnet hvis FB-profilene ble borte. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
Hadde det ikke vært lurere å lære dem å bruke nett og FB på en alright måte?
|
|
|
|
#6 |
|
Snikende tiger
|
En ting er nettvett. Det jobber ihvertfall vi mye med. En annen ting er at FB faktisk ikke er lov å bruke før man er 13. Mine elever er 10. Jeg vil ikke oppfordre til noe de ikke har lov til.
|
|
|
#7 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Mener du at skolen skal lære elevene å bruke et nettsted på en måte som er mot nettstedets egne regler?
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Det samme har jeg lurt på når jeg har lest denne diskusjonen. I denne saken synes jeg det å dra inn nettvett på FB er noe malplassert.
|
|
|
#9 |
|
can-jur
|
Så da kan de som alikevel er på FB herje som de vil?
Jeg mener at skolen har en stor og viktig oppgave i å lære barna å ferdes på nett, det være seg forum, youtube, FB, Nettby, blink, superia etc.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|