Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Isbjørn vs P.o.P

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-11, 22:35   #161
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Jeg kjøpte expedition vinterdress i 122. Kunne ikke velge dobbel str. Satser på den passer! Skulle kjøpt en skalljakke også, men kanskje bergansjakken holder en sesong til hmmm. FØler jeg tar helt av på utstyrskjøp til neste vinter nå.

122 blir nok bra!!
Kjenner den følelsen av å gå amok. Har svidd av over 5000kr på vårtøy yttertøy nå og det bare til to gutter. Men men, så blir de fine da. Og skal holde seg tørre og varme.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 22:40   #162
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 3,5-åring bør vel få 110/116? Det skal hovedsaklig brukes fra våren og nesten sesong.

Gammel 20-01-11, 22:43   #163
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt 110/116 til min 3,5åring. Han er rundt 100cm, kansje litt over. Bruker 104 i reflex nå og de er ikke mer enn akkurat passelig. Så kan ikke gå for 98/104.

Han har brukt vinterdressen som er 116 nå i 1 uke og den er litt stor, men ikke større enn at det ikke er noe hinder. Han nekter å gå med noe annet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 22:45   #164
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg har kjøpt 110/116 til min 3,5åring. Han er rundt 100cm, kansje litt over. Bruker 104 i reflex nå og de er ikke mer enn akkurat passelig. Så kan ikke gå for 98/104.

Han har brukt vinterdressen som er 116 nå i 1 uke og den er litt stor, men ikke større enn at det ikke er noe hinder. Han nekter å gå med noe annet.

Det høres bra ut med tanke på at min på 114 cm bruker Reflex vinterdress i 110 og den passer også akkurat men blir liten neste år. Og jeg bestilte 122.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 23:09   #165
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Mål av 110/116 kommer en av de nærmeste dagene. Håper i morgen, men i følge sporingen er den der den var i går. Ferdig tollbehandlet.

Gammel 20-01-11, 23:15   #166
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal få en venninne i Danmark til å sende den til meg. Håper å spare litt på det.

Tre stk!
Gammel 20-01-11, 23:58   #167
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Kjapt spørsmål: gutten min er 5.5 neste sesong, nå er han 114 cm og 116 i gensere, begynner å passe 116 i bukser også. Skal jeg kjøpe 122 i vinterdress fra Isbjørn? Og hvilken str skalljakke? Han har en str 4 år fra Bergans som passer bra enda, tenkte neste str.

Min gutt blir også 5,5år neste sesong, han er nå ca 109cm lang, jeg har kjøpt Isbjørn vinterdress i 122 til han. Han prøvde en i 116, men når han bøyde seg for å ta i gulvet, så passet den akkurat i lengden på ryggen nå. Han er ganske lang i ryggen, har masse å gå på i beina.

Jeg kan godt måle dressen i 122 for deg

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 00:01   #168
Snø

Snø sin avatar

Standard

Så nå at du alt har bestilt dress

Sid Vicious
Gammel 21-01-11, 00:08   #169
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Så nå at du alt har bestilt dress

Ja men mål for all del. Mål rygg og ben. Jeg kan jo maile de og bytte str.

Tre stk!
Gammel 21-01-11, 00:24   #170
Snø

Snø sin avatar

Standard

Ja men mål for all del. Mål rygg og ben. Jeg kan jo maile de og bytte str.

Iler

Sid Vicious
Gammel 21-01-11, 00:27   #171
Snø

Snø sin avatar

Standard

Dress i str 122 er 72 cm fra nakke til skritt. Innerbenlengde er 52-53 cm.

Sid Vicious
Gammel 21-01-11, 11:36   #172
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Tusen takk. Målte dagens dress i 110, den er 46 cm i bena og 58 i ryggen. Da tror jeg 122 blir bra?

Tre stk!
Gammel 21-01-11, 12:52   #173
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Da har jeg mottatt hentelapp på Isbjørn settet mitt, så dette har gått ganske radig, med tanke på at det også er stoppet for tollbehandling.

Jeg har spart bare kr 350,- i det posten tar hele kr 217,- for fortollingen. Da har jeg tatt utgangspunkt på at jakken koster ca 1200,- og buksen ca 1000,- her i Norge. Skal regne ut hvor mye jeg sparer før jeg evt bestiller vintersett + dress

Ah....kjipe tollregler altså Men altså, jeg regnet ikke med at jeg skulle spare så mye mer, men ble faktisk litt overrasket over at de tok såpass mye for å fortolle....

Men atte du, sparte du så mye som 350,-?
1311 Dkr for tøyet ink porto. Jeg må betale 662,- i toll, moms og tollbehandling når jeg henter pakken. Ja ja, samme kan det være. Får skikkelig tøy om ikke annet. Skal hetne etter på, så da kommer mål.

Gammel 21-01-11, 13:07   #174
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Nå har de sendt pakken min!

Jeg regner med å spare litt, dressen jeg har bestilt koster ordinært 2499 her slik jeg kan se. Men det er på uteunger.no, kanskje den er billigere andre steder. Ender vel på ca 1400 kr med frakt og alt.

Tre stk!
Gammel 21-01-11, 13:23   #175
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Men atte du, sparte du så mye som 350,-?
1311 Dkr for tøyet ink porto. Jeg må betale 662,- i toll, moms og tollbehandling når jeg henter pakken. Ja ja, samme kan det være. Får skikkelig tøy om ikke annet. Skal hetne etter på, så da kommer mål.

Men, kjøpte ikke du nøyaktig det samme som meg Jeg betalte kr 1311,- inkl porto. Regningen fra posten er på kr 557,- Min skal hentes etterpå den også.....Ta vare på regningen fra posten og se også hvilken verdi det står på pakken utenpå, så kan vi sammenligne

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 16:51   #176
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da har jeg hentet Isbjørn settet, og det sto jammen helt til forventningene . Virker veldig bra, så nå gleder jeg meg til det tas i bruk

Altså, veldig veldig fornøyd (og håper jeg er like fornøyd etter vi har prøvd det ut, hvilket jeg er neste sikker på at jeg er )

Gammel 21-01-11, 18:24   #177
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Men, kjøpte ikke du nøyaktig det samme som meg Jeg betalte kr 1311,- inkl porto. Regningen fra posten er på kr 557,- Min skal hentes etterpå den også.....Ta vare på regningen fra posten og se også hvilken verdi det står på pakken utenpå, så kan vi sammenligne

Jo, kjøpte jakke og bukse!! Måtte betale 662,- til posten.
På uten på pakken står det; jakke:639,- og buksen 479,-
Klærne var pakket inn og så lå det med en kvittering. Jakke 799,- og bukse 599,-, - moms 279,- + fragt 193,-= 1311,-

Ellers var dette virkelig flott tøy. Mykt og legg. Perfekt til gutten min. Usikker på om jakken passer til høsten, men buksa holder lenge.
Skal ta mål om litt! Må bare kjøre mannen.

Gammel 21-01-11, 18:33   #178
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betalte du bare 639 for isbjørnjakken? Jeg finner den bare til 1000-et-eller-annet.

Gammel 21-01-11, 18:46   #179
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Junior barneklær på Storo har 30 % på alt fra Isbjørn nå. Eller litt usikker på bukser. Men dresser og jakker har de ihvertfall 30 % på.

Risikerer man toll og tull hvis man bestiller fra utlandet?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 18:48   #180
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Jo, kjøpte jakke og bukse!! Måtte betale 662,- til posten.
På uten på pakken står det; jakke:639,- og buksen 479,-
Klærne var pakket inn og så lå det med en kvittering. Jakke 799,- og bukse 599,-, - moms 279,- + fragt 193,-= 1311,-

Ellers var dette virkelig flott tøy. Mykt og legg. Perfekt til gutten min. Usikker på om jakken passer til høsten, men buksa holder lenge.
Skal ta mål om litt! Må bare kjøre mannen.

Utenpå pakken min sto det ingenting men fakturaen som lå utenpå i en plastlomme, sto det jakke 799,- bukse 599,-.
Varepris excl moms kr 1118,4
Frakt 193
I alt incl 1311,4 DKK

Inne i pakken lå det en kvittering hvor fullpris og rabatt er notert. På denne er totalen DKK 1591,00

Jeg betalte altså kr 217 i fortolling og kr 340,- i utlagt mva totalt kr 557,-

Ser ut som de har gjort om DKK til NOK og så regnet ut moms fra totalen inkl frakt. Men jeg trodde ikke man betalte moms av frakt, jeg

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.