Sv: Hva har menn på seg når de bader for tiden?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Jeg synes det er helt utrolig rart, det der, og spesielt når menn sier ting som "lar du virkelig mannen din gjøre X?!" (der X f.eks. er å gå på fest midt i uken, dra på hyttetur med venner av begge kjønn, bruke tid på dataspill, kjøpe en stor ny TV, eller ha på seg hva det nå er slags plagg det er snakk om). Om jeg lar ham? Hvorfor, og hvordan, skulle jeg ikke la ham? Jeg kom en gang frem til, sammen med en venninne, at grunnen til at disse mennene blir så fornærmet på oss når vi stiller oss uforstående til konseptet, er at vi på den måten undergraver deres egen historie om at de er nødt til å finne seg i den typen behandling og at det er mot deres egen vilje at det har blitt slik.
Nå er vi helt på viddene i forhold til spørsmålet i HI, men det er en spennende diskusjon.
På sett og vis "lar" man dem jo gjøre ting. Svært lite skjer hjemme hos oss uten av vi har konsultert hverandre først. Ikke fordi jeg vil begrense hva han kan gjøre, men for å sikre oss at vi ikke har andre ting som kjæsjer. Det samme gjelder store innkjøp. Det kjøpes ikke noen ny tv til 10 000 kroner uten at begge er enige om at det er penger vel anvendt. Er ikke konseptet med å forhøre seg med partner om sånne ting ganske vanlig?
Jeg tror ikke at mannen min sutrer på jobb over at jeg begrenser ham, men jeg jobber sammen med et par menn som er ganske tydelige på at kona bestemmer det meste av det de foretar seg. "Jeg må høre med sjefen" er en vanlig kommentar når det gjelder ting som skal skje utenfor arbeidstid/over visse økonomiske rammer. Men jeg er vet ikke helt hva som er grunnen til at de uttrykker seg sånn.