Sv: Hva har menn på seg når de bader for tiden?
Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.
Her er det to ting ute og går, tror jeg.
For det første tror jeg mannebademoten er mye mer tekkelig enn damebademoten. Menn blir veldig fort oppfattet som sleazy iført speedo (og det er uavhengig av kroppsfasong!) enn damer i bikini. En «liten» speedo er ofte på størrelse med en traust og fornuftig bikinibukse. En bikini skal være veldig mye mindre enn en speedo før den oppfattes som vulgær/too much, og sleazy er nesten ikke mulig, tror jeg.
For det andre er det vanlig på dette forumet (og i mange andre kretser) å mene at damer i alle fasonger har rett til å bli brune på magen, og at bikini må være et plagg som alle kan gå i. Men menn skal altså måtte være veltrente for å få lov å gå i ettersittende badebukse som ikke når langt ned på låret? (Et plagg som både er mer praktisk og gir mer sol på kroppen!)
For meg er det revnende likegyldig faktisk hva man kler seg i...bare man ikke bader i det vanlige undertøyet sitt (som ikke er nyvasket, for anledningen )...eller på stranden. At ikke alt er like lekkert er en annen sak, men man bruker hva man selv vil Og mannen min kan gjerne gå med speedo-boxer han når han bader, speedo-trusen hadde han nok valgt bort selv 
Og jeg er enig med him.
|