|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Akseptabel ventetid er: | |||
| Under 1 time |
|
81 | 48,80% |
| 1-2 timer |
|
56 | 33,73% |
| 2-3 timer |
|
8 | 4,82% |
| Alt er akseptabelt! |
|
21 | 12,65% |
| Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?
Dere burde jo hatt åpen inngang til barn akutt, i og med at han har vært dårlig flere ganger!
|
|
|
#62 |
|
Opp og ned
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Her kan det bli opptil flere timers venting. Husker når eldstemann var kun 2 mnd. med 40 i feber, da ventet vi i fem timer før vi fikk komme inn.
|
|
|
#63 |
|
Ringskrømt
|
Men hvordan skal folk - uten noen som helst medisinsk bakgrunn - kunne avgjøre hva som er et legevaktsbesøk verdig? |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Ringskrømt
|
Politiet, som ambulansepersonellet, slipper å sitte på venterommet med pasientene sine. At noen blir irritert over det, forundrer meg veldig! Politiet tar seg av mye som har med helse å gjøre de også, spesielt i helgene. Ambulansepersonell har ikke lov å ta folk med makt, det er en politioppgave ettersom det går på ordensforstyrrelser, og det skulle bare mangle at politiet, som det sammarbeidende etatet politiet er, bare kan spasere rett inn på legevakten. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg har aldri ventet under en time på legevakt på lillestrøm. Vanligvis to-tre (med syk unge under ett år) . De prioriterer visst ingenting, bare å stille seg i kø.
|
|
|
#66 |
|
Pauset
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Mer enn en time er uakseptabelt syns jeg. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Gal kattedame
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Stolt trebarnsmor :)
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Signerer |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?
Det skal man egentlig være glad man ikke har. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Re: Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg kom på en gang jeg måtte på legevakten. Utover dagen fikk jeg en skikkelig UVI, og fikk ikke komme til hos fastlegen. Måtte ha med meg Lille,
|
|
|
#71 |
|
Stolt trebarnsmor :)
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: Re: Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?
Ja man tar jo med barnet om det ikke er ytterst nødvendig |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Borte
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg syns det burde være slik at ventetiden på legevakten ikke er til stor belastning for den som er syk. Her om dagen satt vi og ventet i 2,5-3 timer, og da var det mange som var veldig syke i venterommet. Det var svært fullt der også, så folk satt på gulvet bortetter.
|
|
|
#73 |
|
Glamorøs
|
Falsk krupp er vel så vidt jeg vet ikke spesielt farlig, bare skummelt så jeg skjønner ikke at det skal prioriteres?
Nettopp, det har vi opplevd også. Det har også hendt at vi har ventet lenge fordi Ullevål har forlangt at en hel haug med prøver blir tatt før vi ble sendt videre dit.
|
|
|
#74 |
|
Gal kattedame
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Audacious
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Her i kommunen har vi en legevakt som man ikke drar til hvis det er noe veldig alvorlig, dvs. ikke røntgen, småkirurgi osv., da drar man til nabokommunen. Og når man ringer får man time. Nå kommer jo selvfølgelig veldig akutte ting inn først, men vi har brukt legevakta en god del, og har aldri ventet mer enn en time. Og sykepleieren på telefonen der er fantastisk god å ha når man lurer på om man gjør ting riktig og vurderer riktig ifht. om man må til legen og sånt.
|
|
|
#76 |
|
Audacious
|
Det kommer veldig an på hvor alvorlig anfallet er, om barnet også har astma osv. Ulvejenta har hatt falsk krupp hver vinter siden hun var to, ett anfall var alvorlig (sånn at hun var blå, bare lå og klynket og ikke klarte å gråte engang og svært raskt fikk kortisonsprøyte på legevakta), de andre har vi taklet selv med kald luft osv.
|
|
|
#77 |
|
Glamorøs
|
Oki, jeg visste ikke at det kunne være såpass alvorlig.
|
|
|
#78 |
|
Nå også i farger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Problemet er jo for lite bemanning. Syns ikke "det de har" er godt nok! |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Det lengste vi har ventet er vel drøye timen. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
I mål
|
Tja, nei, det er sjelden dødelig for å si det sånn, men det går iallfall an å tilby et rom hvor det går an å puste. 2 timer i varm, tett luft er ikke ideelt med falsk krupp (vi måtte til slutt be om å få flytte, og måtte holde ham ut av vinduet mot Anker hotell...) og jeg synes vel i utgangspunktet at et barn som bare er 6 måneder og nesten ikke puster bør prioriteres. Det var iallfall sånn at de andre på venterommet så på oss og spurte "blir ikke dere prioritert?". Vi havnet på Ullevål også forøvrig. Jeg hadde ikke forventet en tilsvarende prioritering om han hadde fått det nå som 2-åring som forøvrig ikke har luftveisproblemer, sånn sett er jeg enig med deg. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|