Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Dessuten vil jeg si noe Stoltenberg sa på Skavlan i går: Forrige helg sendte Norge 60 personer til Afghanistan. Flere av disse var barn. De reiste til kår vesentlig vanskeligere.
Nemlig. Jeg har selv vært ed ombord på fly med STORE grupper ut-transporteringer i det siste. Mennesker, hele familier med en totalt usikker fremtid i møte. Husker spesiellt godt en tur fra Kirkenes. Familie på 4, mor, far og to barn. Tilsynelatende vel-integrerte og alle 4 snakket norsk. De hadde med seg to politifolk (det var flere uttransporteringer på samme fly). Jeg tok meg tid til å spørre faren i familien hvor de skulle, om de visste det? Han gjentok bare: "dette er bare vondt, men dessverre slik er loven i Norge. Vi har hatt 7 fantastiske år i Kirkenes. Barna forstår ikke så mye av dette. Vi har forsøkt å forklare, men de forstår ikke. De tror vi skal på ferie".