Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-11, 14:12   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Jeg har ikke fått lest hele tråden.

Jeg har ikke lest boken til Maria Amelie, men jeg har planer om det. Jeg er sikker på at hennes sak kommer til å berøre meg sterkt, slik andre jeg har møtt med lignende bakgrunn berører meg. Fortvilede folk som oppholder seg i landet uten noe særlig til rettigheter.

Jeg klarer allikevel ikke å fri meg fra tanken om at det er lett å la seg opprøre på vegne av en jente med søtt vesen, lys hud og evner til å formulere seg. Ville en afrikansk person med samme historie, dog mindre formidlingsevne oppnå samme sympati? Jeg er sannelig ikke så sikker. Jeg kjenner at jeg blir uvel av å tenke på å skulle sortere ut folk (asylsøkere og flyktninger) etter hvor ressurssterke de er, og det å blande sammen Mulla Krekar og ameliesaken blir derfor etter mitt syn malplassert.

Et av hovedproblemene med MUFere og den type saker, er vel at det tar så lang tid - og at før man får behandlet saken, så er man forholdsvis integrert? Hadde Amelie og familien blitt sendt tilbake ganske straks framfor å ha anledning til å bli i landet på ulovlig grunnlag, så hadde ikke hun sittet i den situasjonen hun gjør nå? Da er man tilbake på FRP-tankegangen, og internere folk. Det er jo heller ikke særlig humant.

Jeg synes at det er problematisk dette med at man har anledning til å bli i landet, framfor å følge vedtakene som gjøres. Dette er jo å gjøre de det gjelder en bjørnetjeneste. Vi har mange tusen som lever på samme vis i Norge, så det er en forholdsvis stor utfordring.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.