Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?
Lukter panikk av dette opptrinnet, synes jeg. Tydelig at AP nå leter etter sin egen innvandringspolitiske sjel med hodelykt langt oppe i et sted der sola aldri skinner.
På den andre siden tror jeg nok dessverre at Amelie og kretsen hennes regisserer dette her opptrinnet bra selv. Hun er samboer med en nordmann og er meget ressusterk med stort nettverk. Det eneste hun trenger å gjøre for å løse sin egen skjebne er å få en eller annen med myndighet til det å vie henne med mannen. Hun kunne gjort dette i stillhet og levd videre til familiegjenforeningen var i boks. Slik tusener på tusener har gjort de senere åra.
Når hun nå velger fakkeltog og tåredrypp-varianten, som har utviklet seg til en klisjé de siste 20 åra, føyer det seg bare inn i rekken av saker man bare trekker på skuldrene av og går videre.
I Pakistan sitter en kristen kvinne og venter på å bli henrettet for å ha nevnt profeten Muhammed til muslimske kvinner. Nylig ble advokaten hennes drept og det kom istand en demonstrasjon til støtte for morderen
Jeg skal stemme på den som henter denne kvinnen til landet og fikser ny identitet for vedkommende.