Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?
Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.
Har skumma gjennom det meste her...
Og, heilt ærlig? Eg syns vel dette blir ein smule blåst opp, sjølv om det kan vere upresist og ukorrekt å kalle folk for engel, kassadame og vaskekjerring. Den siste reagerer eg kanskje mest på, fordi kjerring er blitt eit nedsettande ord mange stader (og JA der finst mange plasser der dette har vore eit heilt ok ord). Det er sjølvsagt viktig å kjenne til korleis folk reagerer på ord. Ordet "neger" har f.eks endra seg til å bli eit ord ein ikkje skal bruke. Eg ser ikkje noko galt i det egentlig (at det har endra seg), og har slutta å bruke det, sjølv om det var heilt vanlig å bruke i min barndom. Språk og betydning endrar seg. Dersom "engel" brukt om folk sine arbeidsoppgåver vert opplevd som nedsettande av den som utfører dette arbeidet, så forheld eg meg til det også. Ønsker jo ikkje å fornærme folk. Eg er berre ikkje heilt sikker på om alle reagerer negativt på det egentlig? Jo kanskje? Eg skal innrømme at eg har tenkt på helsepersonell som englar når dei, i mine auger i alle fall, redda jenta vår og ga heile familien ein slik omsorg som eg ikkje visste at helsevesnet hadde. Heile greia var ei veldig emosjonell oppleving, og eg får tårer i augene berre av å skrive dette Eg trur aldri at eg kalla dei englar nokon gong, og kanskje det var bra i tilfelle dette ville ha vore fornærmande. Eg veit så klart at dei er profesjonelle, dyktige, får (for lite) lønn, etc, men like fullt var den voldsomme takknemmligheten eg følte så stor at ordet "englar" føltes riktig. Og aboslutt ikkje meint nedsettande, tvert imot.
Eg har sjølv eit yrke der eg blir påklistra diverse titlar. "Teskeikjerringa", er visst namnet eg har fått på plassen eg har flytta til - og det er relatert til yrket mitt. Eg kjenner at eg likar det ikkje spesielt godt.
Det er jo forskjell på å tenke på noen som engler fordi de har gjort ekstra bra jobb og f.eks kalle sykepleiere konsekvent for "sykeengler". I det første tilfelle vil jeg tippe at de fleste sykepleiere hadde reagert fra å trekke på skuldrene (det er vanlig at helsepersonell har distansert seg fra å ta tilbakemeldinger så hardt inn over seg) til å bli glad.
I det siste tilfelle, om det var jeg som lege som hadde begynt å kalle sykepleierne for sykeengler, så hadde det overhodet ikke blitt satt pris på. Synes folk i denne tråden at det hadde vært så vanskelig å forstå altså?