|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!
Jøss! Vi prøvde å gi bort en kasse med (helt kurante) bøer til Fretex for noen år siden, men de ville ikke ha dem. Ikke antikvariatene heller, for den del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Jeg stabler dobbelt i bokhyllene... Det gjør gjenfinningen noe vanskelig. Kanskje meg må utstyre dem med radiobrikke?
![]() |
#23 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi drukner i bøker!I tillegg til å kvitte meg med bøker jeg ikke ville ha lest igjen om jeg hadde god tid, bøker som er i paperback (med mindre jeg vil lese dem igjen), og bøker vi har duplikater av, så forsøker jeg å gjøre noe med årsaken til problemet. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke får lov til å kjøpe meg flere bøker før jeg har lest alt jeg har som fortsatt er ulest. Det er lov til å låne på biblioteket, og det er lov til å ønske seg bøker til jul/bursdag. Jeg klarer faktisk stort sett å holde meg til dette, og det hjelper veldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Lions her har bokmarked hvert år, så de tar imot det meste tror jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vær obs på at du bare kan lese bøker i Amazon sitt format på den, sånn at det f.eks ikke er mulig å lese norske e-bøker. Jeg tror jeg ville ha valgt et lesebrett som ikke var fullt så låst på format om jeg skulle kjøpt et nå. Men for egen del har jeg bestemt meg for å vente litt, til man ser tydeligere hvordan "formatkrigen" utvikler seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Den teknikken brukte jeg også der vi bodde sist.
![]() |
![]() |
#27 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg leser som regel bare bøker på engelsk uansett, de få jeg leser på norsk låner jeg av mamma, så sånn sett er det jo ikke noe problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Lesebrett er målet her også, det hadde løst mange problemer. Om de bare kunne greid å finne et format som funket på samme brett!
![]() |
![]() |
#29 |
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Eg gir bort bøker. Min tanke er at ja, eg kan lagra dei i kasser på loftet, eller stua dei inn i eit skap, men då er dei til lite glede. Så eg gir dei til ein bruktbutikk i området. Så kan dei gleda andre i staden.
![]() |
#31 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Får opp flere hyller OG tar en gjennomgang og leverer noe til antikvariat. Det er faktisk ikke alle bøker vi trenger å ha hele livet. Vi hadde endel som vi visste at vi aldri kom til å lese igjen, og det føltes godt å få kvittet seg med litt. (Og vi fikk litt penger for dem i antikvariat). Mannen min kjøper ganske mye bøker, og det er en grense for hva vi kan lagre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Hittil har vi ikke kvittet oss med noen, men det står noen kasser i kjelleren og venter på bedre tider - dvs større bosted med flere hyller. "Biblioteket" jeg hadde før måtte ofres til fordel for andre ting, så selv med nye bokhyller både her og der er det ikke plass nok. Kaste bøker klarer jeg ikke helt, men gi bort eller selge er finfint. Det kan hende kjellerbøkene blir gitt bort snart, siden kjellerboden også trenger å få plass til flere ting. :relativt trangbodd:
![]() |
#33 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Husbonden har snekret ei veldig fin bokhylle i loftstrappa (oppover ene veggen). Foreldra mine har hyller istedenfor taklister. Så det er mange måter å oppbevare bøker.
![]() |
#34 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Hvis dere ikke har behov for disse bøkene, så kan man vel gi de vekk til en institusjon eller lignende der bøkene kommer til å bli lest igjen. Det føles kanskje mere meningsfylt.
![]() |
#35 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Jeg drømmer om lesestue på loftet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Vi bygger bokhyllene selv. Eller, vi gjorde det i forrige leilighet og skal bygge her i huset også. Det er helt vilt hvor mye mer man får inn når man kan sette avstanden til mer passe pocketstørrelse på noen av hyllene. Ikke blir de så dype heller.
![]() |
#38 |
|
![]() Sv: Vi drukner i bøker!Vi hadde hyller oppunder taket da vi bodde i 1 roms. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
flisespikker
|
Man kan fint lese rene tekstfiler og sånt også; svigerfar leser masse gratisbøker fra gutenberg.org og runeberg.org på sin. OK, det hjelper ikke så mye for nye norske bøker, men det er i alle fall ikke bare Amazon-kjøpte bøker man kan lese.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|