Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

EnKindle me!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 22:21   #61
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EnKindle me!

Har du kalt opp iPaden etter meg, Candy?

Gammel 11-01-11, 22:27   #62
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seff! Den er kul, alltid full av nyttig info og lekker.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:28   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som i lekker å se på, jeg mente ikke å komme med grove inkontinensfornærmelser.

- No. 4 -
Gammel 11-01-11, 22:30   #64
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:32   #65
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har iPad, men får mer og mer lyst på en slik også...

Bruker kindle mye på ipad og iphone, men virker som om denne er bedre å lese på.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:36   #66
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 11-01-11, 23:06   #67
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:07   #68
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å jo da, Candy. Vi vet det nok.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:12   #69
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Den var i hvert fall for bra til å endre da jeg oppdaget det.

- No. 4 -
Gammel 11-01-11, 23:13   #70
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fant ut at det går jo an å laste ned kindle for PC! Så nå har jeg kjøpt min første elektroniske bok. Men dessverre ser det ikke ut til at ordboken virker som den skal. Det kommer opp en feilmelding når jeg merker et ord. Må jeg laste ned denne spesielt mon tro?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:17   #71
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir svimmel, tørr i munnen og egentlig nokså opphisset generelt av denne tråden. Jeg har så lyst på en Kindle at jeg kunne _dø_ på meg, men har ikke penger til det nå-hååå-håå.

Vi har svært begrenset lagringskapasitet i det Pappalillske og Mettske hjem. I alle fall når det kommer til bøker, så en slik en hadde gjort meg lykkelig på et nytt nivå. Jeg får sette i gang og spare.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 06:54   #72
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lurer veldig på hvordan Kindle på PC fungerer jeg, det kan vel ikke gi samme behagelige leser opplevelsen pga. skjermen eller? Et av problemene når jeg leser på PC'n er at jeg blir sår i øynene, det skjer ikke med Kindle og den har jo blant annet ikke lys i skjermen.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 07:37   #73
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Og vips så hadde jeg hengt på amazon i en drøy halvtime. I stedet for å legge inn variabler i SPSS. Jaja.

Hadde vært perfekt for meg som ofte har 15 kg. grense på bagasje. Og som drasser på 3-4 paperbacks i redsel for å slippe opp for lesestoff.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 07:50   #74
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg driver og kvitter meg med de ekte bøkene mine, så dette er det jeg ønsker meg til bursdagen min. Jeg driver med Harry Potter gjenlesing og hendig format er ikke akkurat hva man kan si om de siste 3-4 bindene.

Candy Darling: Du har lest Dorothy Sayers, ja? Hvis ikke er det bare å laste ned og bli bedre kjent med Lord Peter og eh...meg! Ellers liker jeg godt bøkene om Mma Ramotswe av Alexander McCall Smith.

Gammel 12-01-11, 07:56   #75
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Jeg lurer veldig på hvordan Kindle på PC fungerer jeg, det kan vel ikke gi samme behagelige leser opplevelsen pga. skjermen eller? Et av problemene når jeg leser på PC'n er at jeg blir sår i øynene, det skjer ikke med Kindle og den har jo blant annet ikke lys i skjermen.

Jeg bruker Kindle på PC og Mac og synes ikke det er det helt store. Jeg har enda ikke blitt sår i øynene av det, men det er kanskje for at jeg aldri leser så lenge i slengen da, synes ikke det er det samme og lese bok på en laptop i fanget som en vanlig papirbok.

Jeg har veldig lyst på Kindle, men foreløpig har jeg behersket meg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 08:31   #76
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel lite sannsynlig at det noen gang kommer til å være mulig å lese norske bøker på en Kindle?

Lillesøster 09
Gammel 12-01-11, 08:43   #77
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Det er vel lite sannsynlig at det noen gang kommer til å være mulig å lese norske bøker på en Kindle?

I så fall er det 1) fordi et annet format har overtatt, eller 2) fordi norsk forlagsbransje har gått dukken, hvilket ikke er så usannsynlig, hvis de ikke snart får fingern ut og gjør norske bøker tilgjengelig digitalt, og i samme format som internasjonale bøker.

Gammel 12-01-11, 08:44   #78
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Finnes det i det hele tatt noen ebøker på norsk i normalt format?

Jeg fant vel en side, men det var en helt annen sort type brett (seff) og dårlig utvalg..

Lillesøster 09
Gammel 12-01-11, 09:04   #79
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Lesebrett herfra http://www.digitalbok.no/ er vel ikke smart, pga da kan man ikke bruke kindle og amazon?

Jeg er usikker på hvordan det blir å lese mest engelsk, men det er vel en vanesak?

Lillesøster 09
Gammel 12-01-11, 09:27   #80
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Å lese på et annet språk er i høyeste grad en vanesak, ja.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.