Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ulykker og kjørekultur

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 11:29   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulykker og kjørekultur

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Trafikkstudie er en mastergrad og hyperavansert.

Selvfølgelig. Og de fleste jeg vet om som jobber med trafikk, trafikksikkerhet og skader som følge av dette, sier at hovedgrunn til de aller fleste er at folk ikke tilpasser farten etter forholdene, er uoppmerksomme og andre ting som henviser til føreren av bilen. Uten at det er et argument mot bedre veier.

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Nå sa vel jeg fint lite om å drite i holdningskampanjer...

Vel, du sa dette:

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Som jeg sa tidligere, så tror jeg aldri at vi vil få bukt med fart og uvettig kjøring. Å legge fokus på det for å få unna slike ulykker, fører ingen steder. Vi trenger bedre veier, og vi trenger et helt annet avgiftsnivå på biler her i landet, slik at den jevne Nordmann kan kjøpe en bil som er trygg på vinterføre...

Du sier temmelig eksplisitt å fokusere på holdningskampanjer fører ingen steder. Det er faktisk ikke det samme som å si at det hjelper også. Det er jo ikke slik at man bare skal ha holdningskampanjer, og kjøre rundt på kjerreveier.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.