Sv: Mannen har kjøpt bil...
Opprinnelig lagt inn av meisje, her.
I himmelen hvor snille alle som svarer er. Jeg hadde klikka helt om min mann hadde gjort noe sånt. Han hadde helt sikkert ikke gjort det igjen etter kort tid. Syns du burde markere kraftig at dette er ikke greit.
Kanskje hun ikke føler behov for å markere kraftig at dette ikke er greit?
Vi er forskjellige, og utgangspunktet og konsekvensene av en slik handling er svært forsjellig fra familie til familie.
Jeg mener, i utgangspunktet, at en såpass stor investering er noe man i alle fall avklarer på forhånd. Mannen til Miromurr har alliert seg med andre i forkant av dette, og han skjønte sikkert at hun ikke kom til å klikke.
Ja, jeg kunne funnet på, helt alene, at jeg ville bytte bil. Ville hintet litt frampå i forhold til mannen, tror jeg. Jeg ville i alle fall ikke gjort det hvis jeg visste at han var fullstendig imot. Hadde han gjort det hadde jeg sikkert taklet det helt fint. Dvs. at bilen vår står i mitt navn så han hadde fått litt problemer med å bytte den inn uten å innvie meg i dette.
Hvis man gjør en så stor økonomsk utskeielse der konsekvensene blir at man må "slit'an" med havregrøt uten sukker og vann i lange tider, (og kjøpekortlån for å holde inkassoregningene unna) er det selvsagt fullstendig ansvarsløst.
|