Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Og ja - jeg har røykesamvittigheten min gullende ren. Ikke bare det, men jeg tar ikke ut frikort på legen om jeg er berettiget det heller. Jeg betaler skatten min med glede og jeg betaler privat fysioterapi fremfor å belaste det offentlige.
Dessuten forsaker ikke ungene mine noe på grunn av mine uvaner. (Ikke sånn at de har det bare lett de heller - men jeg velger ikke røyk over basisbehovene deres og føler meg dermed berettiget til å si at de som faktisk velger det ikke gjør forelderjobben sin.
Nå om dagen får man det faktisk tilsendt uansett hvor passiv man forholder seg. Eventuelt overskytende beløp kommer ramlende på kontoen av seg selv også *erfart* 
-Og til selve saken :
Det første jeg tenkte da jeg så dette på nyheten i går var at Gudhjelpemeg. Noen skulle ha beskyttet mannen mot å fortelle en hel tv-verden for en uansvalig idiot han er.
Jeg synes oppriktig synd i familien, men å skylde på forsikringsselskapet når man selv driter i å betale regninger (og antakeligvis å åpne posten der purringer og oppsigelsen av forikringen kommer), nei det blir bare for dumt.
|