Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du husket å forsikre huset ditt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-11, 15:25   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Når folk ikke betaler viktige regninger, ligger det gjerne en historie bak. (Noen er selvsagt bare dumme, men det å unnlate å betale regninger, er gjerne et av symptomene på at man sliter med ting på andre områder.)

Jeg synes derfor det er litt ekkelt at man harselerer slik med folk når man ikke vet noe om årsakene til at det har blitt som det har blitt. Det er ikke så merkelig at man prøver å skylde på hvem som helst og hva som helst når noen stikker en mikrofon eller et kamera opp i ansiktet på deg og avkrever en forklaring på hvorfor livet ditt ligger i ruiner, bokstavlig talt. Og for min del reagerer jeg av og til med å trekke på skuldrene når det skjer en katastrofe eller nesten-katastrofe. Det betyr ikke at jeg ikke innser avoret; det betyr at det er én måte å reagere på mens man venter på at verden skal falle i vater igjen og man kan begynne å tenke over hva man skal gjøre og hvordan man skal ordne opp.

Det er godt mulig at mannen er kav idiot, jeg sier ikke det, men det er også mulig at det er en eller annen grunn til at regningene ikke er betalt og at det er journalisten som har valgt å vinkle ham som en tulling, fordi det selger bedre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 15:28   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville kanskje latt være å kommentere dette i media, om jeg var Helge og ikke gadd/ville/kunne betale forsikringen.

Gammel 07-01-11, 15:29   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg ville kanskje latt være å kommentere dette i media, om jeg var Helge og ikke gadd/ville/kunne betale forsikringen.

For alt du vet kan det hende han gjorde nettop det.

Gammel 07-01-11, 15:29   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For alt du vet kan det hende han gjorde nettop det.

Nei, han lot ikke være å kommentere i media? Han var jo overalt med innzooming på hvert enkelt barn og kona.

Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 15:34   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei, han lot ikke være å kommentere i media? Han var jo overalt med innzooming på hvert enkelt barn og kona.

OK, hvis han er filmet, så har har selvsagt sagt det han har sagt. Jeg har bare lest avisartikkelen.

Jeg har derimot kjennskap til flere saker der folk har blitt kontaktet av journalister, har nektet og uttale seg og siden funnet rene intervjuer med seg selv i Dagbladet eller VG. Derav utsagnet mitt.

Gammel 07-01-11, 15:29   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg ville kanskje latt være å kommentere dette i media, om jeg var Helge.

Ja, det var litt snodig det der.

Er det forresten ufint å diskutere saken? De har jo valgt å gå ut i media selv, men det føles litt småsnodig også.

Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 15:33   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ja, det var litt snodig det der.

Er det forresten ufint å diskutere saken? De har jo valgt å gå ut i media selv, men det føles litt småsnodig også.

Jeg synes det er helt kurrant å diskutere saken, men jeg synes godt man kan ta innover seg at det finnes mange grunnen til at folk handler dumt og/eller ubetenksomt. Det er lett å sitte på sine høye, friske, velstående hest og se ned på folk som ikke har orden på det samme som en selv synes er en selvfølge.

Også er det greit å huske på, alltid!, at en sak ikke nødvendigvis er slik den fremstilles i media.

Gammel 07-01-11, 16:07   #8
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Når folk ikke betaler viktige regninger, ligger det gjerne en historie bak. (Noen er selvsagt bare dumme, men det å unnlate å betale regninger, er gjerne et av symptomene på at man sliter med ting på andre områder.)

Det kan du ha rett i og det var også mitt inntrykk da jeg så dette intervjuet med denne faren og hans familie. Jeg kalte dette uansvarlig og denne historien i seg selv viser at denne familien trenger oppfølging på flere plan om de ikke har det allerede.

Men det finnes endel rundt omkring som faktisk tar sjansen på at dette hender ikke meg. Det opplevde jeg flere ganger da jeg jobbet i reiselivet. I utgangspunktet nokså oppegående mennesker som unnlot å ha reiseforsikring. Dette fikk meget store økonomiske konsekvenser for noen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.