Sv: "Spesial"-mat eller "vanlig" mat?
Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.
Men "spesialmat" er også temmelig intetsigande - eg samanlikna "allergivennlig" med "spesialmat". Er enig i at orda "glutenfri, melkefri, eggefri er gode ord 
Forøvrig syns eg ikkje ordet "spesial" er stigmatiserande altså. Det er eit altfor alvorlig ord i denne settinga. Eg meiner det er viktig å vere komfortabel med tanken på å vere annleis - og prøver å hjelpe til slik at jenta skal få den ryggraden ein treng for å stikke seg ut. Vi har ikkje behov for at det skal vere hemmelig at ho har allergi. Enn så lenge bryr ikkje ho seg heller. Ho ropar høgt og tydelig: "mamma, er denne glutenfri??" MEN, eg er opptatt av at ho skal vite at maten hennar er like god som annan mat - at ho skal ha matglede. Sidan ho også har diabetes, er eg opptatt av at ho skal ha ei positiv oppleving av mat; for å demme opp for eventuelle spiseforstyrrelsar seinare i livet. Da er det veldig hjelp og støtte i at andre også verdsetter hennar mat, at det blir sett på som "mat", og ingenting anna enn mat. Den glutenfrie kaka er eit bidrag på kakebordet til fellesskapet. Eg forstår at folk held seg unna for å passe på at allergikeren får kakestykket sitt altså - så i enkelte situasjonar veit eg at det blir berre sånn at "spesialmaten" blir ståande igjen (men forstår her inne at folk opplever det motsatte.. )
Jeg er også enig i at ordet spesialmat er ubrukelig, det gir jo heller ingen info om hvem som kan spise det 
Jeg tror den viktigste lærdommen vi kan gi barn som er allergiske, har diabetes, astma eller et hvilket som helst annet handicap eller sykdom er å ikke fokusere på begrensninger men muligheter, og å verdsette dem for hvem de er, ikke hva de har eller ikke har.
|