|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Pølsegrateng - oppskrift?Jeg bruker samme utgangsoppskrift som til fiskegrateng - tykk hvit saus av rundt 4 ss mel og like mye smør, rører inn 4 eggeplommer og stivpisker 4 hviter og har i. Til pølsegrateng pleier jeg å la noen hakkede hvitløksfedd surre i smøret før jeg har i mel, og så pleier jeg å røre inn nok frossen spinat til at sausen blir pen og grønn. Deler pølser i biter og rører inn sammen med kokt fullkornsmakaroni, heller i form, strør med brødrasp og steker i bortimot en time på 180 grader (steketiden kommer an på hvor stor formen er). Serverer med tomatsaus og kokt brokkoli til.
|
|
|
#2 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Pølsegrateng - oppskrift?
Mmm, må prøves. Å lage fiskegrateng selv har jeg aldri tenkt på før. Oppskrift på det også kanskje!?
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Pølsegrateng - oppskrift?
Det er i bunn og grunn den samme oppskriften, bare uten spinat og hvitløk, og med kokt fisk i stedet for pølse. Jeg har pleid å ha revet muskatnøtt i sausen, men de siste gangene jeg har laget det har jeg brukt karri i stedet (freser den litt i smøret før jeg rører inn melet), og da spiser Poden med langt større appetitt.
|
|
|
#4 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
Sv: Pølsegrateng - oppskrift?Eg lagar kvit saus, har i pølse og/eller skinke/ bacon bitar, har i kokt makaroni. Rører inn 1-2 egg, har det i ei form. Har enten ost eller strøkavring opp på. 150-200 gr mens potetene kokar. Serverast med poteter og gulrøtter, bacon og smør. Namnam
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|