Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

365 egenmeldingsdager i året?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 14:06   #1
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 321
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: 365 egenmeldingsdager i året?

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Irriterende for oss som blir igjen og vet at de er "skulkesyke".

Igjen, hvordan vet dere det? Sier folk rett ut at de er "skulkesyke"? Jeg opplever at folk rundt meg har høy terskel for å si at de er syke, og har aldri mistenkt noen for å lyge på seg en sykedag for å ha fritid. Derimot har jeg selv blitt oppfordret av sjef til å ta meg en dag med egenmelding når jeg har vært veldig sliten og nedkjørt etter lang tids press privat og i jobb. Er man "skulkesyk" hvis man ikke er sylte forkjølet eller har feber?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:41   #2
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Igjen, hvordan vet dere det? Sier folk rett ut at de er "skulkesyke"? Jeg opplever at folk rundt meg har høy terskel for å si at de er syke, og har aldri mistenkt noen for å lyge på seg en sykedag for å ha fritid. Derimot har jeg selv blitt oppfordret av sjef til å ta meg en dag med egenmelding når jeg har vært veldig sliten og nedkjørt etter lang tids press privat og i jobb. Er man "skulkesyk" hvis man ikke er sylte forkjølet eller har feber?

Noen sier nærmest at de skulker ja. Er de samme som alltid f.eks er syke på mandag hvis de har jobbet helgen. Er ikke alle som har høy terskel for å si de er syke desverre. Vet ikke om det er litt avhengig av hvilke yrke en jobber i, men kan nesten virke som noen yrker har større andel av ansatte med lav arbeidsmoral.

Gammel 06-01-11, 07:53   #3
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sitat:

Man er skulkesyk når man har sykemeldt seg i romjulen for deretter å bli sett på afterski i Hemsedal samme romjul.

Man er skulkesyk når man møter kollega på fly til Thailand og forteller at man tok en 3-dagers for å få gunstigere ut og hjemreise på ferien.

Du forstår hva vi mener, Heilo? Du forstår at det faktisk finnes skulkere, eller?

HELDIGVIS har de aller, aller fleste/flertallet en høy grense for å sykemelde seg uten grunn.

Men hvorfor skal de få som misbruker ødelegge for en ordning som ser ut til å fungere for de mange? Se artikkel om Mandal her.

Og til de som gjerne vil snakke med lege vil jeg gjenta meg selv; det ligger absolutt ingen hindring i å snakke med lege, dra på sykehus eller hva det skal være i denne ordningen. Du trenger bare ikke be om sykmelding i tillegg til en evt. diagnose. Poenget da er at du kan gå tilbake til jobb når du føler deg frisk igjen, ikke vente til sykmeldingen går ut slik det praktiseres i dag.

Sist redigert av HP : 20-01-11 kl 12:01. Årsak: Fjernet navn fra sitat
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.