|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fjellpiper
|
Sv: 365 egenmeldingsdager i året?
Igjen, hvordan vet dere det? Sier folk rett ut at de er "skulkesyke"? Jeg opplever at folk rundt meg har høy terskel for å si at de er syke, og har aldri mistenkt noen for å lyge på seg en sykedag for å ha fritid. Derimot har jeg selv blitt oppfordret av sjef til å ta meg en dag med egenmelding når jeg har vært veldig sliten og nedkjørt etter lang tids press privat og i jobb. Er man "skulkesyk" hvis man ikke er sylte forkjølet eller har feber? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Noen sier nærmest at de skulker ja. Er de samme som alltid f.eks er syke på mandag hvis de har jobbet helgen. Er ikke alle som har høy terskel for å si de er syke desverre. Vet ikke om det er litt avhengig av hvilke yrke en jobber i, men kan nesten virke som noen yrker har større andel av ansatte med lav arbeidsmoral.
|
|
|
|
#3 |
|
Permakulturell
|
Men hvorfor skal de få som misbruker ødelegge for en ordning som ser ut til å fungere for de mange? Se artikkel om Mandal her.
Pust inn, pust ut. Pust inn, pust ut. Fortsett. Sist redigert av HP : 20-01-11 kl 12:01. Årsak: Fjernet navn fra sitat |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|