|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Tjorven lærer lavkarbo
Signerer helhjertet. Ketose er helt spesielt og ekstremt og tillater ikke noe tull. Vanlig mat er mye bedre. Det er jo det du skal leve med resten av livet uansett så du kan like gjerne finne stilen som passer for deg. |
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det blir jo litt kategorisk sagt, med mindre du snakker direkte til Tjorven da. Jeg har jo sagt det før, men mannen min (og andre jeg kjenner) lever ketogent og stortrives slik. Jeg gjør det ikke, men de gjør det og det passer for dem. Og vanlig mat?
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Har han vært hos lege og tatt blodprøver for å sjekke om han får i seg alt han trenger av vitaminer og mineraler, målt kolesterol osv. Du vet jo jeg er skeptisk til ketose sånn generelt sett (
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Han har ikke det, men han kan godt gjøre det, om enn for å booste argumentasjonen sin.
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Men for meg blir det du sier nå litt annerledes av det jeg har inntrykk av at du har sagt tidligere, for jeg har forstått det som om det går mye i egg, kjøtt og feite melkeprodukter, altså.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Min aller nærmeste venn går i ketose etter råd fra meg, så jeg tror virkelig ikke du har fått med deg min holdning i det hele tatt. Jeg bruker dermed anledningen til å si fra at dette gjelder flere - og ikke bare om ketogen kost men også om feks vektoperasjoner.
En av mine hovedinnvendinger mot å anbefale ketose er ofte at mange nettopp ikke spiser sånn her. De setter seg ikke inn i hva de må spise for å unngå mangler, spiser bare kjøtt og fett og ser ikke på annet ved egen helse enn om vekta går opp eller ned. I tillegg driver veldig, veldig mange, særlig kvinner, med alle mulige snarveier og lager kaker, spiser baconsnacks, sukkeralkoholsjokolade osv. De spiser faktisk ikke ren mat med mye grønnsaker - de ender ofte med mye tullemat isteden. |
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Det er jeg veldig enig i, godt sagt.
|