Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)
Jeg innrømmer at jeg synes det er pussig at man ikke kan legge seg 1 når man skal opp 0630. For en gangs skyld og generelt, siden jeg synes 0630 er en relativt sen morgen og 5-6 timers søvn er helt normalt (siste halve året har jeg sovet mye mindre, men også i vanlig hverdag).
Jeg prioriterer søvn høyere enn før, men jeg hadde syntes det var kjedelig dersom jeg MÅTTE ha 7-8 timer søvn hver natt. Da hadde jeg ikke rukket mye moro etter at jeg fikk familie, for å si det sånn, ikke at jeg fått gjort noe moro mens jeg studerte heller. Jeg vet at ikke alle har like behov rundt dette, men for enkelte mener jeg faktisk det er en uvane at man trenger så mye søvn også.
Og dersom jeg hadde en gjest som måtte gå før midnatt fordi hun skulle opp halv syv, hadde jeg nok syntes det var litt sært, dog ikke sånn at hun burde uteblitt fra hele festen - koselig at hun kunne være en stund! Her startet forøvrig også dagen halv syv idag, så vi burde definitivt lagt oss før halv tre, men jeg orker faktisk ikke alltid være fornuftig.
|